Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om föräldrapenning, vad får vi ut?

Då är det väl den förväntade inkomsten, antar det beräknas på något genomsnitt
Okej men är det liksom årsinkomsten från i år dom räknar på eller är det dom kommande 5-6 månaderna hon ska jobba nu där hon fortfarande kan/får jobba innan det är dags att ta föräldraledig/sjukledig

Då är det väl den förväntade inkomsten, antar det beräknas på något genomsnitt
Hon kommer att ha runt 200.000 årsinkomst från i år. Ska göra allt hon kan för att ha ialllafall 20.000 brutto varje månad framöver tills hon inte längre får jobba. Hur mycket kan man räkna med från kassan? Vet att det inte är en lätt fråga men vi får fan inga konkreta svar någonstans

Hon kommer att ha runt 200.000 årsinkomst från i år. Ska göra allt hon kan för att ha ialllafall 20.000 brutto varje månad framöver tills hon inte längre får jobba. Hur mycket kan man räkna med från kassan? Vet att det inte är en lätt fråga men vi får fan inga konkreta svar någonstans
När min dotter som är föräldraledig nu lämnade uppgifter gick dom på förra årets deklaration. Och hur mycket hon får ut beror ju på hur många dagar hon tar ut…

Skulle hon få SGI beräknad på 240000 så Skulle hon få ungefär 16000 före skatt om hon tar ut 7 dagar i veckan, då blir det inte superlång ledighet dock. De flesta tar ut 5 dagar och då skulle hon få ca 11500 brutto.
Jobbar hon i café kan hon få ett tillägg från fora.

Hon hade väl jobbat i över ett år?

Skulle hon få SGI beräknad på 240000 så Skulle hon få ungefär 16000 före skatt om hon tar ut 7 dagar i veckan, då blir det inte superlång ledighet dock. De flesta tar ut 5 dagar och då skulle hon få ca 11500 brutto.
Jobbar hon i café kan hon få ett tillägg från fora.
Hon är arbetslös nu och har bara jobbat 1 månad sen augusti men fått lön aug sept och får lön nu i november. Söker och har eventuellt ett timanställnings jobb på äldreboende fram tills att det e dags

Hon är arbetslös nu och har bara jobbat 1 månad sen augusti men fått lön aug sept och får lön nu i november. Söker och har eventuellt ett timanställnings jobb på äldreboende fram tills att det e dags
Jag tex har en skyddad SGI på 460tkr/år fast min beräknade årsinkomst för 2021 är 300tkr, där Försäkringskassan utgår från mitt senaste heltidsjobb eftersom min sysselsättningsgrad varit 100% sedan jag blev arbetslös. Dvs arbetssökande/inskriven på Arbetsförmedlingen, deltidsjobb, studier etc räknas som sysselsättning. Borde bli iaf 220tkr/år för din tjej.

Ni får skicka in föräldrapenningansökan i god tid för att få det utrett. Det spelar ju ingen roll, ni kommer ju få det ni ska ha, oavsett vad du behöver eller inte. Det blir lite mer komplicerat vid arbetslöshet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp