Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om chans att få ett samlingslån med mina förutsättningar

Hej. Jag har som många andra kämpat med min ekonomi och försöker att stå ut så jag kan få ett samlingslån. Jag fick i juni månad i år en blank förfrågan från Svea Ekonomi i och med att jag fick en avbetalning på en inkasso skuld hos dom. Vad jag har förstått så är blank förfrågan bland det värsta man kan ha?? Stämmer det? Någon som fått samlingslån med en blank förfrågan? Mina förutsättningar är inkomst 470 000:- underskott 95 000:-, antal förfrågningar 4 stycken, scoring just nu 8,6% men efter 1/10 försvinner 2 förfrågningar så jag är nere i 4 stycken och jag hoppas då att min scoring minskar.
Jag har mycket lån... Blanco 425 000:-, avbetalning 33 000:-, kontokredit 48 000:- samt fastighet 150 000:- Vissa av dessa skulder delar jag med min sambo. Min sambo har ungefär samma uppgifter hos UC gällande skulder men tjänar ca 270 000:- och har ett underskott på ca 100 000:- Förfrågningarna är 6 stycken just nu.
Jag har 14 krediter hos 12 kreditgivare och min sambo har 7 krediter.
Jag är väl medveten om att min ekonomiska situation är körd i botten men finns det något bolag som skulle bevilja mig ett samlingslån med mina förutsättningar? De får mer än gärna lösa mina skulder åt mig om det hjälper.
Vad skulle ni rekommendera mig att göra??
Vore tacksam för tips!!

jag skulle vänta till den blanka åker..

kan du inte låna upp på huset?

Vi äger inte fastigheten som lånet står på.
Den blanka förfrågan försvinner inte förrän i juni 2016 och jag vet inte hur jag ska klara det dit... Är det kört hos alla om man har en blank förfrågan?

Vi äger inte fastigheten som lånet står på.
Den blanka förfrågan försvinner inte förrän i juni 2016 och jag vet inte hur jag ska klara det dit... Är det kört hos alla om man har en blank förfrågan?

bank norwegian verkar hyfsat ointresserad av scoring generellt, men räntorna är sådär

OK tack!! Tror du att den blanka förfrågan kan ställa till det hos dom?

Ni hade ju en hyfsad total inkomst, men ni står alltså och betalar över 16000 i månaden tillsammans på räntor?

Ja det gör vi så det skulle bli en väldigt stor skillnad om vi fick ett samlingslån! Bör vi söka tillsammans eller ska den av oss som tjänar mest stå själv på ansökan? Tänker om den lägre inkomsten med stort underskott förvärrar det hela??

Gemensamma ansökningar har jag inte någon vidare koll på, men jag antar att ni önskar i princip få låna så mycket som möjligt för att lösa undan allt, skulle jag nog välja att ansöka gemensamt, det borde vara en säkrare lösning för banken

Det verkar som om UC inte ger blanka förfrågningar lika stor vikt längre. För nåt halvår sedan hade du haft ett kreditbetyg på en bra bit över 50 med en blank. Det är dock inte fastställt om långivarna ser likadant på saken ännu. Jag hade gjort ett försök hos Norwegian, och tagit med sambon om där inte finns något annat på upplysningen. Vet du kreditbetyget där?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp