Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om billån

Jag behöver köpa en bil och tänkte kolla vilka erfarenheter det finns om billån hos en bilhandlare. Känns pinsamt att få avslag när man har hittat en bil hos en bilhandlare.
Mina förutsättningar är följande: Inkomst 470 000:-, 5,6 i kreditbetyg, 2 förfrågningar och ca 100 000 i underskott.
Har sjukt mkt blanco men en hyfsat god ekonomi då jag fick ett samlingslån i oktober.
Tänkte en bil som kostar max 80 000:- och jag har till kontantinsats.
Är det någon som har en aning om det ens är möjligt få ett billån utifrån dessa förutsättningar? Skulle vara jättetacksam om någon vet innan jag gör bort mig helt.

Billån är traditionellt ganska enkla att få, så det bör inte vara några problem.

Delar vändoms uppfattning. Bör inte vara några bekymmer.
Har sett folk som fått billån med pågående löneutmätning på rätt omfattande skulder.

Frågat en bilsäljare och han sa att avslag/manuell prövning i princip bara kom på dom som har diverse anmärkningar eller dom som saknade eller hade väldigt låg tax inkomst pga jobb i annat land.. dvs bor i Sverige men jobbar i finland danmark eller norge

Fick precis ett godkänt billån hos Ikano Bank, var väldigt smidigt och med hjälp av mobilt Bank-ID signerades allt på 5 minuter också..

Lån
Lånbelopp 118.000
Återbetalningstid 12 år*
Rörlig ränta 4,95%
Månadsbelopp första månad: 1411:- (amort. + ränta)
Månadsbelopp sista månad: 885:- (amort. + ränta)
Angiven inkomst 321.600

Uppgifter från MinUC + Mitt kreditbetyg)
Inkomst 2015: 249.000
Kreditbetyg 2.5
FF 4
Kredit utnyttjat 81.051:-**
Kredit beviljat 110.000:-**
"Underskott av kapital 2015 - 7"
Inga anmärkningar

Mitt kreditbetyg efter godkänt lån
Kreditbetyg 4.9

* Med möjlighet att alltid kunna betala in mer per månad och/eller förtidsbetala lånet utan avgift eller ersättning
** Hade en 30k kredit hos Ikano via Ikea-kort som jag sänkte maxgräns från 30k till 10k. Siffrorna var innan sänkning då UC inte har den ändringen inlagd

Hur dåligt kreditbetyg kan man ha? Min man har en bil som är värd runt 100000. Om jag kan få honom att sälja den skulle mycket lösa sig. Han är dock beroende av bil i sitt yrke. Så vad tror ni? Får man billån även med usla förutsättningar?

Hur dåligt kreditbetyg kan man ha? Min man har en bil som är värd runt 100000. Om jag kan få honom att sälja den skulle mycket lösa sig. Han är dock beroende av bil i sitt yrke. Så vad tror ni? Får man billån även med usla förutsättningar?

Som sagt.. sett folk med löneutmätning och Anmärkningar som fått billån. Det enda jag inte sett är någon med pågående skuldsanering som fått billån

Fick precis ett godkänt billån hos Ikano Bank, var väldigt smidigt och med hjälp av mobilt Bank-ID signerades allt på 5 minuter också..

Lån
Lånbelopp 118.000
Återbetalningstid 12 år*
Rörlig ränta 4,95%
Månadsbelopp första månad: 1411:- (amort. + ränta)
Månadsbelopp sista månad: 885:- (amort. + ränta)
Angiven inkomst 321.600

Uppgifter från MinUC + Mitt kreditbetyg)
Inkomst 2015: 249.000
Kreditbetyg 2.5
FF 4
Kredit utnyttjat 81.051:-**
Kredit beviljat 110.000:-**
"Underskott av kapital 2015 - 7"
Inga anmärkningar

Mitt kreditbetyg efter godkänt lån
Kreditbetyg 4.9

* Med möjlighet att alltid kunna betala in mer per månad och/eller förtidsbetala lånet utan avgift eller ersättning
** Hade en 30k kredit hos Ikano via Ikea-kort som jag sänkte maxgräns från 30k till 10k. Siffrorna var innan sänkning då UC inte har den ändringen inlagd

Men du får ut pengarna på konto va? Deras billån är en vanlig blancokredit ?

Som sagt.. sett folk med löneutmätning och Anmärkningar som fått billån. Det enda jag inte sett är någon med pågående skuldsanering som fått billån
Kan man ansöka om något billån via nätet? Så man slipper stå i butiken och skämmas? Hur fungerar det?

Men du får ut pengarna på konto va? Deras billån är en vanlig blancokredit ?

Jag fick ange bank och konto dit pengarna ska sättas in.
"Ange ditt bankkonto som du vill att lånebeloppet ska betalas till. Samma konto kommer användas för återbetalning av lånet."

I avtal för Ikano Billån så står det "Typ av kredit Blancolån / lån utan säkerhet"

Är lite undrande när det kommer till detta lånet egentligen för när man tog lånet så fick man välja mellan att fylla i "Ny bil" och inte behöva ha registreringsnummer på bilen och "Begagnad bil" och då behövde man registreringsnummer på bilen.

Det står i avtalet att det är lån utan säkerhet och de frågade mig inte om registreringsnummer på något av stegen?

Kan man ansöka om något billån via nätet? Så man slipper stå i butiken och skämmas? Hur fungerar det?

Jag skrev precis ovan att jag tog mitt billån helt över internet och fick det både godkänt och signerat med mobilt bank-ID tidigare idag :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp