- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Inte är det lätt inte. Men att ha ngn som stöttar och tror på en är guldvärt (mer än guld faktiskt)Hej bästa Myra. Tack för dina fina ord!Han försöker leta efter billigare alternativ men det är inte så lätt. Innan så bodde min mamma där med honom och det var inga problem. Men de separerade och det är då problemen börja komma.
Han fick bara runt 4000 kr efter skatt i sjukersättning och hyran kostar 8000 kr. Men jag hjälpte honom att ansöka om Bostadsbidrag så nu får han mycket bättre. Men vi håller på och försöker hitta billigare lägenhet för honom men det tar så långt tid att göra det. Men nu är det i alla fall skönt att han får bo kvar så länge tills vi hittar något.
Sen är jag också en sådan person att jag lägger alla framför mig själv. Det är egentligen en av anledningar att jag har hamnat i dåligt ekonomiskt situation. Jag har levt i många år sen jag va liten att min pappa har varit sjuk av psykisk ohälsa. För några år sedan gjorde jag stor misstag och började spela vilket gjorde att jag hamnade i skulder. Jag sökte hjälp i början av året och har inte spelat sen dess. Som tur har jag tjej som vet att jag är bra person och har alltid stöttat mig oavsett vad. Om jag inte hade henne i livet vet jag inte hur jag skulle klarat mig.
Min nästa utmaning är mina skulder. Har kämpat med dem nu i 2 år men nu ser det ut som jag inte kommer lyckas i betala dem. Skulderna minskar knappt också så det går inte bra. Denna månad släppte jag en kredit så nu fick jag också min första missbrukad kredit. Har också två inkassoärende som jag inte har kunnat betala så jag kommer säkert få betalanmärkning. Vet du efter hur långt tid ungefär något händer när man får utslag? Eller vad som händer efter det? Efter hur långt tid blir det löneutmätning? Får min arbetsgivare veta det eller är det bara lönekontoret?
Trist med anmärkningen men å andra sidan så kan vi ibland inte göra mer än vårt bästa.
Det finns andra här som är mer kunniga i frågor om löneutmätning men det jag har läst här är att man hinner oftast få minst en månadslön innan löneutmätning drar igång.
Om din arbetsgivare får veta eller inte beror på hur stor din arbetsplats är. Ibland är det bara lönekontoret som får veta det.
@johanc84 kan ge dig bättre svar och mer konkret vägledning i dessa frågor är jag säker på.
Kämpa på Maki!
Han försöker leta efter billigare alternativ men det är inte så lätt. Innan så bodde min mamma där med honom och det var inga problem. Men de separerade och det är då problemen börja komma.