Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om avhysning

De är största bostadsbolaget i kommunen med 19000 personer som bor i deras lägenheter.

Jag har ringt henne två gånger idag och försökt få mötet tidigare. Fick svar att det inte är möjligt och att det är semestertider. Hon sa att ansvaret ligger på oss att ringa och boka mötet som kommer vara runt 10 september. Jag frågade henne när kommer vi veta de slutliga beslutet och hon sa den dagen när mötet blir.

De är största bostadsbolaget i kommunen med 19000 personer som bor i deras lägenheter.

Jag har ringt henne två gånger idag och försökt få mötet tidigare. Fick svar att det inte är möjligt och att det är semestertider. Hon sa att ansvaret ligger på oss att ringa och boka mötet som kommer vara runt 10 september. Jag frågade henne när kommer vi veta de slutliga beslutet och hon sa den dagen när mötet blir.

Konstig med så stort bolag, är det det kommunala bostadsbolaget?

Hittade hemkommunens hyrespolicy (kommunalt bostadsbolag):
Inga konstigheter i mitt tycke:

* Hyresgästen skall efter att hyran är betald ha kvar ett belopp minst motsvarande Normalbeloppet (även kallat existensminimum).
* Inga betalningsanmärkningar senaste 12 månaderna, inget skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten eller aktuella hyresskulder.
* Etableringsersättning och försörjningsstöd godkänns som inkomst om den sökande varit folkbokförd i kommunen de senaste 6 månaderna

Är detta represantativt för övriga landets kommunala bostadsbolag?

Det behövs billigare hyresrätter!

Hej!
Uppdatering.
Idag hade vi äntligen möte med hyresvärden om frågan att behålla lägenheten.
Vi pratade med två personer där en av dem va emot att vi skulle behålla den. Efter 1 timmes diskussion så lyckades vi till slut övertala dem att behålla lägenheten.
Men det blev ett ''Bo kvar avtal'' vilket innebär att man under 12 månaders period inte får betala hyran ens 1 dag försent annars sägs lägenheten upp direkt. Vi bli också spärrade för att söka lägenhet under 12 månader och vi får inte heller samla poäng.
Mådde jättedåligt hela sommaren då jag inte viste hur det skulle bli men nu är det i alla fall skönt att det löste sig.
Nu ska man gå vidare och försöka lösa andra problem.

Hej!
Uppdatering.
Vi pratade med två personer där en av dem va emot att vi skulle behålla den. Efter 1 timmes diskussion så lyckades vi till slut övertala dem att behålla lägenheten.
Men det blev ett ''Bo kvar avtal'' vilket innebär att man under 12 månaders period inte får betala hyran ens 1 dag försent annars sägs lägenheten upp direkt. Vi bli också spärrade för att söka lägenhet under 12 månader och vi får inte heller samla poäng.
Mådde jättedåligt hela sommaren då jag inte viste hur det skulle bli men nu är det i alla fall skönt att det löste sig.
Så skönt.
Fick dock för mig att det var din pappa som skulle vräkas.

Så skönt.
Fick dock för mig att det var din pappa som skulle vräkas.
Ja det är så skönt.
Ja, det är min pappa men jag hjälper honom mycket då han är sjuk så om han skulle vräkas skulle det varit samma som att jag skulle det. Skulle helt ärligt inte klarat av att se det och vet inte hur jag skulle hjälpa honom då.

Hej!
Uppdatering.
Hej bästa Maki, det var ändå väldigt positiva nyheter, det behövde du och pappsen! Jag förstår dock inte varför ni inte tillåts leta annan lägenhet, om man t ex skulle vilja flytta till en billigare? Men huvudsaken är att din pappa får bo kvar.
Försök nu hämta lite nya krafter och fortsätt kämpa. Ta hand om dig själv för du kan inte hjälpa din pappa om du själv blir ett nervvrak.
Vad blir nästa stora utmaning för dig/er nu?

Hej bästa Maki, det var ändå väldigt positiva nyheter, det behövde du och pappsen! Jag förstår dock inte varför ni inte tillåts leta annan lägenhet, om man t ex skulle vilja flytta till en billigare? Men huvudsaken är att din pappa får bo kvar.
Försök nu hämta lite nya krafter och fortsätt kämpa. Ta hand om dig själv för du kan inte hjälpa din pappa om du själv blir ett nervvrak.
Vad blir nästa stora utmaning för dig/er nu?
Hej bästa Myra. Tack för dina fina ord! :) Han försöker leta efter billigare alternativ men det är inte så lätt. Innan så bodde min mamma där med honom och det var inga problem. Men de separerade och det är då problemen börja komma.
Han fick bara runt 4000 kr efter skatt i sjukersättning och hyran kostar 8000 kr. Men jag hjälpte honom att ansöka om Bostadsbidrag så nu får han mycket bättre. Men vi håller på och försöker hitta billigare lägenhet för honom men det tar så långt tid att göra det. Men nu är det i alla fall skönt att han får bo kvar så länge tills vi hittar något.

Sen är jag också en sådan person att jag lägger alla framför mig själv. Det är egentligen en av anledningar att jag har hamnat i dåligt ekonomiskt situation. Jag har levt i många år sen jag va liten att min pappa har varit sjuk av psykisk ohälsa. För några år sedan gjorde jag stor misstag och började spela vilket gjorde att jag hamnade i skulder. Jag sökte hjälp i början av året och har inte spelat sen dess. Som tur har jag tjej som vet att jag är bra person och har alltid stöttat mig oavsett vad. Om jag inte hade henne i livet vet jag inte hur jag skulle klarat mig.

Min nästa utmaning är mina skulder. Har kämpat med dem nu i 2 år men nu ser det ut som jag inte kommer lyckas i betala dem. Skulderna minskar knappt också så det går inte bra. Denna månad släppte jag en kredit så nu fick jag också min första missbrukad kredit. Har också två inkassoärende som jag inte har kunnat betala så jag kommer säkert få betalanmärkning. Vet du efter hur långt tid ungefär något händer när man får utslag? Eller vad som händer efter det? Efter hur långt tid blir det löneutmätning? Får min arbetsgivare veta det eller är det bara lönekontoret?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp