Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om avhysning

Ja, det kommer vi absolut göra. Ångrar mig grovt att jag inte tog tag i det tidigare. Min pappa lider av svår psykisk ohälsa och det har gjort att jag själv inte orkade mer och sedan blev det så här.
Men alla gör fel nån gång i livet och det här är faktiskt mitt största misstag.
Är din pappa kapabel att ta hand om sin ekonomi? Tänkte annars om han inte anses kapabel så kan ni skriva ett framtidsfullmakt och då kommer du företräda din pappa, kanske blidkar hyresvärden. Min granne och hans dotter skrev framtidskontrakt och vi fick bevittna det, så tog hon hand om hyran och räkningar.

Vad är en framtidsfullmakt?​

En framtidsfullmakt ger du som privatperson till någon annan om du på grund av sjukdom, psykisk ohälsa, försvagat hälsotillstånd eller liknande inte längre kan ta hand om dina ekonomiska och personliga angelägenheter. Den du ger fullmakt till får rätt att företräda dig. Du kan själv bestämma vad fullmakten ska omfatta.

Ja, det kommer vi absolut göra. Ångrar mig grovt att jag inte tog tag i det tidigare. Min pappa lider av svår psykisk ohälsa och det har gjort att jag själv inte orkade mer och sedan blev det så här.
Men alla gör fel nån gång i livet och det här är faktiskt mitt största misstag.

Du kan inte anklaga dig själv för det. Jag förstår ju såklart att du vill din pappa väl, men det här är verkligen inte ditt misstag. Ni får helt enkelt försöka tänka positivt och se det här som en viktig lärdom.

Är din pappa kapabel att ta hand om sin ekonomi? Tänkte annars om han inte anses kapabel så kan ni skriva ett framtidsfullmakt och då kommer du företräda din pappa, kanske blidkar hyresvärden. Min granne och hans dotter skrev framtidskontrakt och vi fick bevittna det, så tog hon hand om hyran och räkningar.

Vad är en framtidsfullmakt?​

En framtidsfullmakt ger du som privatperson till någon annan om du på grund av sjukdom, psykisk ohälsa, försvagat hälsotillstånd eller liknande inte längre kan ta hand om dina ekonomiska och personliga angelägenheter. Den du ger fullmakt till får rätt att företräda dig. Du kan själv bestämma vad fullmakten ska omfatta.
Tack för tipset. ❤️
Men vi har redan gjor det. En av anledningarna varför det har blivit så här är nu när han har blivit sämre inte betalt räkningar pga. att han tror någon kontrollerar hans bank och är efter honom osv. Han är rädd och litar bara på mig men det kan också förändras. Det låter konstigt men sån är sjukdomen.

Du kan inte anklaga dig själv för det. Jag förstår ju såklart att du vill din pappa väl, men det här är verkligen inte ditt misstag. Ni får helt enkelt försöka tänka positivt och se det här som en viktig lärdom.
Jag vet, fler personer har sagt samma till mig.
Men jag lägger mig alltid på sista plats.
Har själv stora problem med skulder och vet inte hur jag ska göra med det. Vi får se hur det blir i september det är långt tid tills dess. Måste försöka tänka på annat om det går men det är svårt.

Tack för tipset. ❤️
Men vi har redan gjor det. En av anledningarna varför det har blivit så här är nu när han har blivit sämre inte betalt räkningar pga. att han tror någon kontrollerar hans bank och är efter honom osv. Han är rädd och litar bara på mig men det kan också förändras. Det låter konstigt men sån är sjukdomen.
Börjar vara läge med förvaltare kanske..

Ja, men tyvärr så får vi vänta till 10 september igen. :( Kommer bli galen till dess. Hon sa att vi ska ringa henne i början av september för att boka ett möte med dem och prata innan de tar slutlig beslut.
Jag frågade om man kunde göra något nu så sa hon nej hon ska på semester igen och är borta hela augusti. Sen sa hon att vi ska ha annat boende som backupp. Så mår extremt dåligt nu.
Vi för hoppas det löser sig då annars vet jag inte. Hon sa att de kommer ta beslutet den dagen när vi har möte.
Privat värd?

Låter otroligt oprofessionellt o ostrukturerat av en icke-privat (kommunal?) hyresvärd att agera så - hänvisa till att man har semester osv. Då har man oftast en ersätt på plats att f ha hantera brådskande o känsliga ärenden…

Låter otroligt oprofessionellt o ostrukturerat av en icke-privat (kommunal?) hyresvärd att agera så - hänvisa till att man har semester osv. Då har man oftast en ersätt på plats att f ha hantera brådskande o känsliga ärenden…
Jag tror jag satsar på att personen menar att det är en privat hyresvärd, något mindre fastighetsbolag

Eller hur?! Tycker också det. Lite som om vårdcentralen skulle säga Tyvärr vi är på semester kom tillbaka i september.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp