Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om avhysning

Vad skulle det vara för avtal menar du? I avtalet som skrev när lägenheten hyrs är ju att förfallodatum är det som gäller annars kan de sägas upp.
Så förstår inte alls vad du menar.
Finns redan ett avtal som dom valt häva pga ej följts. Men hoppas det löser sig.
Maki menar att återfå lägenheten mot att det villkoras att inga fler försenade betalningar kommer att accepteras. Alltså absolut sista chansen, om hyran inte kommer i tid en gång till då är det vräkning 100% som gäller.

Vad skulle det vara för avtal menar du? I avtalet som skrev när lägenheten hyrs är ju att förfallodatum är det som gäller annars kan de sägas upp.
Så förstår inte alls vad du menar.
Finns redan ett avtal som dom valt häva pga ej följts. Men hoppas det löser sig.
Jag pratade med hyresvärdens ekonomiavdelning i måndags. Hon kunde inte svara på dom här frågorna och sa att jag ska ringa personen som tar hand om det här på måndag när hon är tillbaka från semester.
Jag frågade då den personen vad hon har för erfarenheter om det här. Då sa hon att det kanske kan finnas möjlighet att få tillbaka lägenheten mot att hyran i fortsättningen ska betalas i tid och att uppsägningstiden bli mycket kortare än den är nu som är 3 månader.

@Maki har du fått tag på personen som skulle komma tillbaka fr semester? Man hinner få hjärtinfarkt innan man få tag på rätt person.

@Maki har du fått tag på personen som skulle komma tillbaka fr semester? Man hinner få hjärtinfarkt innan man få tag på rätt person.
Ja, men tyvärr så får vi vänta till 10 september igen. :( Kommer bli galen till dess. Hon sa att vi ska ringa henne i början av september för att boka ett möte med dem och prata innan de tar slutlig beslut.
Jag frågade om man kunde göra något nu så sa hon nej hon ska på semester igen och är borta hela augusti. Sen sa hon att vi ska ha annat boende som backupp. Så mår extremt dåligt nu.
Vi för hoppas det löser sig då annars vet jag inte. Hon sa att de kommer ta beslutet den dagen när vi har möte.

Ja, men tyvärr så får vi vänta till 10 september igen. :( Kommer bli galen till dess. Hon sa att vi ska ringa henne i början av september för att boka ett möte med dem och prata innan de tar slutlig beslut.
Jag frågade om man kunde göra något nu så sa hon nej hon ska på semester igen och är borta hela augusti. Sen sa hon att vi ska ha annat boende som backupp. Så mår extremt dåligt nu.
Vi för hoppas det löser sig då annars vet jag inte. Hon sa att de kommer ta beslutet den dagen när vi har möte.
Trist att höra!!!! De kanske vill se att ni betalar in det som står på brevet fr kf?
Försök tänka positivt, det är det enda som du kan göra just nu, förutom att få fram pengarna så klart.
Har ni kontaktat hyresgästföreningen och berättat om detta? Tycker inte det är rimligt att ingen annan kan hantera ärendet när den personen är på semester.

Spännande besked. Skickar ni in delgivningen kommer avhysningen vara verkställd och klar innan det är september ..

PS. Hon stängde inte dörren helt så jag tror nog att det kommer lösa sig. men jobbigt att behöva vänta så länge <3

Spännande besked. Skickar ni in delgivningen kommer avhysningen vara verkställd och klar innan det är september ..
Kommer det inte dras tillbaka? Alltså om de får pengarna inom dessa 21 dagar som det står?

Kommer det inte dras tillbaka? Alltså om de får pengarna inom dessa 21 dagar som det står?
Det är ju sökandd/ombud som ska återkalla, gör dom inte det blir det utslag.

Det är ju sökandd/ombud som ska återkalla, gör dom inte det blir det utslag.
Låter som att Maki måste ringa till kf omgående och fråga specifikt om hur det blir i den här fallet.
Jag tänkte att kravet kan återkallas när betalningen registrerats men att hyresvärden fortf sitter på ärendet och beslutar hur den vill göra i september? Det kan väl inte bara vara en person som kan återkalla och den personen råkar vara på semester?
Väldigt påfrestande att vara i ett så utsatt läge!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp