Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om avhysning

Dock inte när det kommer till obetalda hyror! Det ser inte ens Hyresnämnden med blida ögon på.
Jag har dessvärre ”slängt ut” flertalet pga just detta, MEN då ska det handla om flertalet upprepade obetalda hyror.
Och det spelar ingen roll om det atår hos Kf att om man betalar innan 3 veckor att man får tillbaka?

Jag har pratat med dem nu. Hon som tar hand om det är på semester och är tillbaka måndag nästa vecka. Hon jag pratade med från ekonomiavdelningen kunde inte svara på det här men hos sa att det finns möjlighet att man har nån sorts avtal. Där man kanske får behålla lägenheten men att man i fortsättningen inte får vetala sent hyra annars är det mkt kortare uppsägningstid. Men hon är inte säkert på det. Så mu får jag vänta 1 vecka till och vara orolig.

Senast ändrad:
Jag har pratat med dig nu. Hon som tar hand om det är på semester och är tillbaka måndag nästa vecka. Hon jag pratade med från ekonomiavdelningen kunde inte svara på det här men hos sa att det finns möjlighet att man har nån sorts avtal. Där man kanske får behålla lägenheten men att man i fortsättningen inte får vetala sent hyra annars är det mkt kortare uppsägningstid. Men hon är inte säkert på det. Så mu får jag vänta 1 vecka till och vara orolig.

Då har du svar och kan vänta en vecka

Och det spelar ingen roll om det atår hos Kf att om man betalar innan 3 veckor att man får tillbaka?
Jo det stämmer. Absolut, MEN vi kan likväl välja att driva ärendet vidare för avhysning om t.ex hyresgästen är återkommande sen med flera hyror och mer eller mindre satt i system att reglera skulden när brevet om uppsägning kommer.

Vilken jobbig situation! Jag hoppas innerligt att din pappa får tillbaka lägenheten! <3

Hur går det @Maki ? Tänker på dig <3

Hur går det @Maki ? Tänker på dig <3
Tack för att du bryr dig <3
Nej, vet fortfarande inte något. När jag ringde hyresvärds ekonomiavdelning igår sa de att personen som tar hand om sånt är på semester och att jag ska ringa på måndag nästa vecka. Så det är väldigt jobbigt att vänta så länge och inte veta något.
Men jag hoppas verkligen det löser sig och förstår situationen. Sen har inte skrivit delgivningskvitto från KF, den har kommit in den 28 juni. Tänkte om han kan vänta till den 7 och skriva på då hinner man betala inom de 21 dagar, den 27 juli? Är bara lite orolig att KF gör beslut innan dess då han inte har svarat än. Det står i brevet att om man inte svarar att de kan ge utslag. Har läst mycket här på forumet ångande det med delgivningskvitto, och vanligtvis så får man påminnelse efter 10 dagar? Men vet inte om samma gäller med hyra.

Nej, vet fortfarande inte något. När jag ringde hyresvärds ekonomiavdelning igår sa de att personen som tar hand om sånt är på semester och att jag ska ringa på måndag nästa vecka. Så det är väldigt jobbigt att vänta så länge och inte veta något.
Men jag hoppas verkligen det löser sig och förstår situationen. Sen har inte skrivit delgivningskvitto från KF, den har kommit in den 28 juni. Tänkte om han kan vänta till den 7 och skriva på då hinner man betala inom de 21 dagar, den 27 juli? Är bara lite orolig att KF gör beslut innan dess då han inte har svarat än. Det står i brevet att om man inte svarar att de kan ge utslag. Har läst mycket här på forumet ångande det med delgivningskvitto, och vanligtvis så får man påminnelse efter 10 dagar? Men vet inte om samma gäller med hyra.
Det är svårt att veta när det gäller hyra. Annars är det som du säger, det kommer påminnelse efter ca 10 dagar.
Men idag är det den 5, så du kan skriva under på kvittot imorgon men skriva den 7:e på kvittot och så postar du imorgon.

Har du ringt och pratat med kf och sagt att personen som kan svara på frågor är på semester (tycker det är lite klantigt att man hamnar i en sån situation där man tvingas vänta på svar i så avgörande frågor bara för att ngn är på semester!!!!:mad:), jag har pratat med Kf:s jurist och det var bra samtal, d ekunde svara på mina frågor mkt bättre än kundtjänsten.
Så för din egen skull kan du kanske ringa Kf och fråga om du kan få prata med ngn av deras jurister och förklara läget?
Det är oerhört påfrestande att behöva vänta en vecka när så mkt står på spel.

Det blir ju naturligtvis inget utslag utan delgivning först. Det är poängen med att saker ska delges..

Det blir ju naturligtvis inget utslag utan delgivning först. Det är poängen med att saker ska delges..
Skönt! Men det jag undrar över är att kf satt ett datum för när hyrorna ska vara betalda, alltså inom 21 dagar? Vi ett "vanligt" föreläggande så finns det inget sånt datum innan man skrivit på kvittot? Sen är det 10 dagar fr att man skrivit under på kvittot.
Så vad händer om man inte skickar iväg kvittot innan dessa 21 dagar gått?
Eller betyder det att om man betalar inom 21 dagar får man behålla lägenheten?
Synd att den som kan svara är på semester.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp