- Meddelanden
- 1 902
- Mottagna reaktioner
- 913
- Poäng
- 787
JaMen hyran som skulle in sista juni är betald?
JaMen hyran som skulle in sista juni är betald?
Men hyran som skulle in sista juni är betald?
Så står det i KF brevet:Men hyran som skulle in sista juni är betald?
Kontakta hyresvärden direkt på måndag. O se till att din pappa får autogiro för hyran.Hej!
Jag behöver er hjälpt.
Lång historia så vill inte gå in i det men det är så att min pappa är sjuk och hade svårt att betala hyra.
Han fick förra vecka brev från KF att han måste betala hyra inom 3 veckor.
Han fick nu brev också av hyresvärde att kontraktet är uppsagt och att han ska lämna nycklarna 2022-09-30.
Är det kört att ta tillbaka kontraktet?
Så står det i KF brevet:
Ni underrättas härmed om att Ni har möjlighet att få tillbaka Er hyresrätt, om Ni betalar hyran inom tre
veckor från det att Ni har fått del av denna underrättelse.
Eller gäller det inte då hyresvärden skickade brevet att hyreskontraktet är uppsagt? Det står inget i brevet från hyresvärden något om de 21 dagar.
Sen om det KF skriver gäller att man kan få tillbaka om man betalar inom 21 dagar. Kan man strunta i att skriva under delgivningskvitto fram till den 7 juli? Det står att om man inte svarar att de kan ge beslut. Jag har möjlighet att hjälpa honom den 27 juli.
Ursäkta att jag skriver så här, är väldig stressad.
Hyreslagen är rätt strikt om när man kan bli vräkt. Det här är Hyresgästföreningens sida om detta.Tack för svar.
I hyresvärdens brev står det att avtalet redan är uppsagt. I KFs brev står det att man har 3 veckor på sig att få tillbaka lägenheten så förstår inte. Vågar inte ringa KF då delgivningskvitto inte är påskrivet än. Om jag har förstått rätt så gäller 21 dagar först när man har skrivit på och skickat till KF. Tänkte att han kan göra det den 7 juli så hinner man betala den 27.
Hyreslagen är rätt strikt om när man kan bli vräkt. Det här är Hyresgästföreningens sida om detta.
![]()
Vräkning - Vem kan bli vräkt och hur går det till?
En vräkning innebär att du som hyresgäst tvingas flytta från din bostad. Har du blivit vräkt på oskäliga grunder? Som medlem kan du få juridisk hjälp. Kom in och läs mer!www.hyresgastforeningen.se
Om du betalar hyran inom tre veckor, innan det datum som det står i brevet, så har din pappa enligt hyreslagen rätt att bo kvar. Då upphävs vräkningen.
Kontakta Hyresgästföreningen så kan de hjälpa dig mera än till och med detta forum kan.
Hyresgästföreningen är väl dessutom enbart behjälplig om man är medlem i den meningslösa föreningen?Hyreslagen är rätt strikt om när man kan bli vräkt. Det här är Hyresgästföreningens sida om detta.
![]()
En vräkning innebär att du som hyresgäst tvingas flytta från din bostad. Har du blivit vräkt på oskäliga grunder? Som medlem kan du få juridisk hjälp. Kom in och läs mer!www.hyresgastforeningen.se
Om du betalar hyran inom tre veckor, innan det datum som det står i brevet, så har din pappa enligt hyreslagen rätt att bo kvar. Då upphävs vräkningen.
Kontakta Hyresgästföreningen så kan de hjälpa dig mera än till och med detta forum kan.
Jag hoppas dom begränsar sig till det. Annars ingen idé att vara medlemHyresgästföreningen är väl dessutom enbart behjälplig om man är medlem i den meningslösa föreningen?
Jag fattar 0 just nu och är verkligen väldigt stressad och mår dåligt. I KF brevet står det att man har rätt till att ta tillbaka om man betalar inom 3 veckor. Men hyresvärden har redan nu sagt upp kontraktet. Har alltså KFs brev ingen betydelse?Hyreslagen är rätt strikt om när man kan bli vräkt. Det här är Hyresgästföreningens sida om detta.
![]()