Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om American Express

Jag har ett Amex green och har haft i flera år. I går fick jag hemskickat ett Amex platinum och jag har nu fått en UC ansökan tagen på mig. Har de rätt att ta en full UC som syns om jag inte beställt ett nytt kort? Nån som vet?
På det nya kortet står det en kreditgräns och mitt nuvarande kort är ju ett betalkort dvs att jag måste betala hela fakturan när den kommer. Är det likadant med detta eller kommer detta kortet att synas som ett kreditkort på min UC? I så fall rasar väl min UC score när de ser att jag har en kredit på flera hundra tusen...

Nån som vet svaret på mina frågor?

Låter som någon säljare på amex krängt på dig ett dyrare kort utan att ens tala med dig? Bra provision för honom.

Klart de inte kan uppgradera dig till ett kort utan ditt medgivande. Det kommwr med en högmånadskostnad också.

Förr i tiden så var väl platinum endast "by invitation", och alltså inget man kunde söka, utan man fick ett om man ansågs värdig. Idag är det svarta Amex-kortet invitation only.

Så nog har Amex en tradition av att skicka ut kort till folk som inte har bett om det.

Det är säkert lagligt. När det gäller UC så är det nog ok för företag som man redan har ett kort hos att kolla upp en då och då, det är det väl inte bara Amex som gör.

Förr i tiden så var väl platinum endast "by invitation", och alltså inget man kunde söka, utan man fick ett om man ansågs värdig. Idag är det svarta Amex-kortet invitation only.

Så nog har Amex en tradition av att skicka ut kort till folk som inte har bett om det.

Det är säkert lagligt. När det gäller UC så är det nog ok för företag som man redan har ett kort hos att kolla upp en då och då, det är det väl inte bara Amex som gör.

Då är det värre än credway, om det nu tagits en UC och rapporterats in en kredit.
Från ett kostnadsfritt kort till ett som kostar 550 kr i månaden.

Men lagligt är det säkert.

Låter sjukt märkligt. Ring dom och be dom ta bort din "UC-Förfrågan"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp