Hur menar du att du fick utmätning på bilen först men sen ville de ej ha den för att den var värd mindre än 30 tusen?Jag fick utmätning på bilen i januari såg jag nu, har cirka 100k hos kfm.. bilen är värd cirka 25-29, men den ville dom inte ha, tur för mig hehe
Jag fick utmätning på bilen i januari såg jag nu, har cirka 100k hos kfm.. bilen är värd cirka 25-29, men den ville dom inte ha, tur för mig hehe
Pekar inte finger då jag själv har skulder men du hade ju alternativet att sälja den själv och betala in summan på dina skulder INNAN detta hände.Då hade du tur. Vår bil blev utmätt när jag körde den. Han från kfm ansåg att den var värd 25k (ingen noggrann koll), därför tog de den. Drygt när man behöver någon form av duglig bil, då man har små barn i familjen. Ser att det är så olika bedömningar och beslut från handläggare och personal som jobbar på kfm. Bilen såldes för 21k på deras auktion för övrigt. Väldigt förnedrande när man plockar ut barnstolar och diverse saker från bilen, samtidigt som en polis övervakar en som en hök.
Enligt de jag haft kontakt med på kfm så är det ej aktuellt att utmäta en bil vars värde är under 30 tusen. Man undrar hur de gör sina bedömningar fall till fall.Då hade du tur. Vår bil blev utmätt när jag körde den. Han från kfm ansåg att den var värd 25k (ingen noggrann koll), därför tog de den. Drygt när man behöver någon form av duglig bil, då man har små barn i familjen. Ser att det är så olika bedömningar och beslut från handläggare och personal som jobbar på kfm. Bilen såldes för 21k på deras auktion för övrigt. Väldigt förnedrande när man plockar ut barnstolar och diverse saker från bilen, samtidigt som en polis övervakar en som en hök.
Missade du det jag skrev eller, man behöver någon form av duglig bil då man har små barn. Det hade fortfarande varken löst problemet med skulder eller färdmedel för barnen. Men nu undviker jag köra bil även om värdet är lågt på bilen. För summa summarum är att bedömningar och beslut är olika från kfm för vad en bil får vara värd för att behålla.Pekar inte finger då jag själv har skulder men du hade ju alternativet att sälja den själv och betala in summan på dina skulder INNAN detta hände.
Det är detta som är ett stort problem. Det betyder att det tas godtyckliga beslut från en person till en annan på kfm. Beror på hur de känner för dagen känns det som.Enligt de jag haft kontakt med på kfm så är det ej aktuellt att utmäta en bil vars värde är under 30 tusen. Man undrar hur de gör sina bedömningar fall till fall.
Om den behövs till jobbet låter det ganska rätt..Enligt de jag haft kontakt med på kfm så är det ej aktuellt att utmäta en bil vars värde är under 30 tusen. Man undrar hur de gör sina bedömningar fall till fall.
Det kan nog alla påstå. Hur undersöker de det isf?Om den behövs till jobbet låter det ganska rätt..