Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga kring KFM/löneutmätning

Menar du att du hade lämnat in uppgifterna tidigare då eller? Det låter ju rätt otroligt dock att de skulle göra något innan svarstid löper ut, har jag aldrig varit med om med någon myndighet? Hur vet de vem din arbetsgivare är exempelvis?
Nej, lämnade in in någonting, hade på mig till den 24/10 att lämna in uppgifterna men den 23/10 fick jag informationen om att utmätningen skulle starta och vad jag kommer få behålla. Hade tänkt att skicka in allt på kvällen den 24/10.

Nej, lämnade in in någonting, hade på mig till den 24/10 att lämna in uppgifterna men den 23/10 fick jag informationen om att utmätningen skulle starta och vad jag kommer få behålla. Hade tänkt att skicka in allt på kvällen den 24/10.
Var det inte en rekonstruktion där? Kan tänka mig att det lite av orsaken

Jag har löneutmätning sedan nåt år.
Fram till förra vintern hade jag utmätning på ett fast belopp varje månad. Om jag fick extra (bonus t.ex. så fick jag behålla det.

Sedan gjorde KFM en tillgångautredning (inget utmätbart fanns) men tyckte min hyra var för hög. Jag fick tid på mig att fixa det, samtidigt fick jag detta beslut:

XXX har alltid rätt att behålla 19 123 kr per månad (förbehållsbelopp).

FÖRETAG XXX ska göra avdrag med hela det belopp som överstiger förbehållsbeloppet.

Dvs. oavsett om jag hade tillägg på något vis så skulle allt över 19123 kr gå till utmätning, t.ex. gick min semesterersättning till utmätning i somras.

Jag har fixat billigare boende och lämnat alla uppgifter till KFM som tog ett nytt beslut. I det nya beslutet står det:

XXX har alltid rätt att behålla 15 123 kr per månad (förbehållsbelopp).

FÖRETAG XXX ska göra avdrag med 30 123 kr per månad.

Betyder detta att jag nu får behålla eventuella extra utbetalningar igen? @Lasseman kan säkert svara så slipper vi gissningar.

Jag har löneutmätning sedan nåt år.
Fram till förra vintern hade jag utmätning på ett fast belopp varje månad. Om jag fick extra (bonus t.ex. så fick jag behålla det.

Sedan gjorde KFM en tillgångautredning (inget utmätbart fanns) men tyckte min hyra var för hög. Jag fick tid på mig att fixa det, samtidigt fick jag detta beslut:

XXX har alltid rätt att behålla 19 123 kr per månad (förbehållsbelopp).

FÖRETAG XXX ska göra avdrag med hela det belopp som överstiger förbehållsbeloppet.

Dvs. oavsett om jag hade tillägg på något vis så skulle allt över 19123 kr gå till utmätning, t.ex. gick min semesterersättning till utmätning i somras.

Jag har fixat billigare boende och lämnat alla uppgifter till KFM som tog ett nytt beslut. I det nya beslutet står det:

XXX har alltid rätt att behålla 15 123 kr per månad (förbehållsbelopp).

FÖRETAG XXX ska göra avdrag med 30 123 kr per månad.

Betyder detta att jag nu får behålla eventuella extra utbetalningar igen? @Lasseman kan säkert svara så slipper vi gissningar.

Ja någon verkar ha gjort fel och ändrat ditt maxbeslut till ett vanligt.

Jag ifrågasätter inte ditt svar, men förklara vad som är fel? Det togs först ett beslut, sen ett nytt (maxbeslut), och sen ett nytt igen efter att jag flyttade och skaffade billigare boende. Vad är det som säger att jag ska vara på "maxbeslut"?

Jag ifrågasätter inte ditt svar, men förklara vad som är fel? Det togs först ett beslut, sen ett nytt (maxbeslut), och sen ett nytt igen efter att jag flyttade och skaffade billigare boende. Vad är det som säger att jag ska vara på "maxbeslut"?
Maxbeslut är sällsynta, har någon lagt max är det som regel välmotiverat. Det är dock några knapptryck extra och lätt att missa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp