Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga gällande skuld till privatperson

Jag förstår inte riktigt problemet eller vad du menar med att du rapporterat in. Dina föräldrar borde väl ha rapporterat hela skulden plus ränta enligt deras låneunderlag. Varför skulle de titta på dina kontoutdrag?
Absolut men kronofogden struntar väl i vad dom har för lån eller vad dom gjorde för att skaffa pengar för att låna ut till mig ?
för kronofogden är ju min skuld till mina föräldrar de som är aktuellt . Inte deras lån dom tagit till banken.
Och det blir ju då min skuld som inte synkar med återstående belopp och de inbetalningar jag gjort eftersom vi inte rapporterat in räntan på lånet jag har till dom.
Är du med?
Kanske är jag som tänker fel och rör ihop allt men tycker det verkar lite knepigt.

ingen annan som haft skuld till privatperson privatpersonen tagit lån för att låna ut dessa pengar ?

Enligt trådstarten har inte dina föräldrar skickat in om skulden än? Varför skickar de då inte in att skulden är återstående kapitalbelopp plus ränta? Alltså exakt det de har kvar att betala på lånet de tog. För det är ju det belopp du till dags dato är skyldig. Vad har tidigare inbetalningar med saken att göra?

Det finns inga beviskrav i hanteringen av betalningsförelägganden, ingen historik kommer krävas in

Det finns inga beviskrav i hanteringen av betalningsförelägganden, ingen historik kommer krävas in
Tack de var egentligen de som var de viktiga att veta :)

Finns de inte folk som nyttjar detta och hittar på skulder för att kunna få ut pengar.? givetvis inget jag tänkt göra såklart men krasst skulle man väl kunna komma överens med en kompis , hitta på en skuld och sen dela på de pengar hen får via utmätning / sanering ? Eftersom de inte krävs bevisning av skuldens äkthet menar jag.
hoppas jag inte ger folk idéer nu för det är såklart inget man ska göra :)

Enligt trådstarten har inte dina föräldrar skickat in om skulden än? Varför skickar de då inte in att skulden är återstående kapitalbelopp plus ränta? Alltså exakt det de har kvar att betala på lånet de tog. För det är ju det belopp du till dags dato är skyldig. Vad har tidigare inbetalningar med saken att göra?
jag hade för mig ja läst att dom kunde kräva betalningshistorik för att styrka skuldens äkthet just när de rör sig om familjemedlem men fick ju svar nu att det gör man inte :)

Tack de var egentligen de som var de viktiga att veta :)

Finns de inte folk som nyttjar detta och hittar på skulder för att kunna få ut pengar.? givetvis inget jag tänkt göra såklart men krasst skulle man väl kunna komma överens med en kompis , hitta på en skuld och sen dela på de pengar hen får via utmätning / sanering ? Eftersom de inte krävs bevisning av skuldens äkthet menar jag.
hoppas jag inte ger folk idéer nu för det är såklart inget man ska göra :)

Jo det händer, kfm har möjlighet att hantera en fordran som man tror är hittepå som om den vore bestridd direkt. Inte så vanligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp