- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Vad snackar du om ? Vad är de för antaganden ?
Skulden till mina föräldrar är största anledningen till att jag inte släppt allt tidigare. Jag betalar ca 5000 i månaden till dom och de är den första skuld jag prioriterar varje månad.
beroende på när jag får löneutmätning så ska jag försöka spara ihop 6-7 betalningar som läggs på hög till dom men när de handlar om ca 300 000 så gör de inte mkt nytta i långa loppet . Självklart behöver jag få med den skulden i min löneutmätning så dom får betalt varje månad på sikt även om summan såklart blir lägre än 5000.
så sluta gör antaganden när du inte vet något , då behöver du inte bemöda dig att skriva .
ni andra som har koll , säg att ja har 2 miljoner i lån varav 300 000 till föräldrarna (ca 15 % av total skuldbörda) och det dras ca 20 000 från löneutmätning , är de så enkelt att 15% av dessa helt enkelt går till dom då ?
Ja så blir fördelningen, det fördelas vid varje utbetalningstillfälle, vilket är varje gång det betalas in, vid lön oftast en gång i månaden.
Undantag är om du får in tex skatteskulder, de tar 100% av inbetalning från löneutmätning till den är betald.