Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga gällande jobb

Hej

Jag är arbetslös och ligger efter med mina hyror för tillfället (4). Jag har tidigare lån och har fått ett skuldsaldo registrerat.

Om jag skulle få ett jobb med 20.000Kr efter skatt, i min eller annan stad. hur skulle det i så fall se ut med att få hjälp av banken med omstartslån / hjälp med räkningar etc om man har en anställningskontrakt att gå på ?

Bakgrund:
Singel
Arbetslös
Inkomst av försäkringskassan

lån:
183.000KR

Kronofogden:
Skuld: 31.410KR'
Betalningsanmärkningar: 0

Inkomst under året 2023
inkomstår 2022
Överskott av tjänst: 198.578KR

Hej

Jag är arbetslös och ligger efter med mina hyror för tillfället (4). Jag har tidigare lån och har fått ett skuldsaldo registrerat.

Om jag skulle få ett jobb med 20.000Kr efter skatt, i min eller annan stad. hur skulle det i så fall se ut med att få hjälp av banken med omstartslån / hjälp med räkningar etc om man har en anställningskontrakt att gå på ?

Bakgrund:
Singel
Arbetslös
Inkomst av försäkringskassan

lån:
183.000KR

Kronofogden:
Skuld: 31.410KR'
Betalningsanmärkningar: 0

Inkomst under året 2023
inkomstår 2022
Överskott av tjänst: 198.578KR
Med skuldsaldo så är det 0% tyvärr.
Du kommer behöva någon mer som står på lånet för att ha någon som helst chans och även då svårt

Det är inte kört.
Nordax (tror jag?) och Svea erbjuder omstartslån. Men du måste ha en fast anställning och det får man oftast efter en provanställning på normalt 6 månader.
Är beloppet under 100k behöver man ingen medsökande har jag läst mig till.
Svea löser dock ALLT och inte bara en del vad ja förstått på forumet.

Det är inte kört.
Nordax (tror jag?) och Svea erbjuder omstartslån. Men du måste ha en fast anställning och det får man oftast efter en provanställning på normalt 6 månader.
Är beloppet under 100k behöver man ingen medsökande har jag läst mig till.
Svea löser dock ALLT och inte bara en del vad ja förstått på forumet.
Bara för att dem.erbjuder det är det ju inget man får bara sådär.
Med bara ett anställningsbevis och skuldsaldo kommer dem inte ge ut något lån. Den anställningen kan ju avslutas snabbt om man mot förmodan inte får fast jobb direkt så det är ingen risk någon kommer att ta.
Sveas omstartslån är dessutom några månaders vänte tid för att få.
Tråkigt men sant

Bara för att dem.erbjuder det är det ju inget man får bara sådär.
Med bara ett anställningsbevis och skuldsaldo kommer dem inte ge ut något lån. Den anställningen kan ju avslutas snabbt om man mot förmodan inte får fast jobb direkt så det är ingen risk någon kommer att ta.
Sveas omstartslån är dessutom några månaders vänte tid för att få.
Tråkigt men sant
Därav jag nämnde efter provanställningen dvs fast anställning ;)

Nu ska jag inte säga något innan jag vet helt hundra. Men som det ser ut just nu har jag skrivit på ett kontrakt för ett jobb som kan ge 30.000KR och ska börja om en vecka med lönens siffra före skatt och jag undrar detta kan göra någon skillnad på det hela gällande vad jag skrivit.

Du kommer nog inte att få något lån idag, så jag skulle råda dig att prata med din hyresvärd om att få delbetala av din hyresskuld - och sen hålla avtalet strikt. KFM kan du inte göra så mycket med, för de kommer förmodligen att utmäta din lön - men det kan nog ta sin tid så du har kanske några månader och som mest fram till april nästa år. Satsa på att få bort skuldsaldot så fort du kan. Sen om du kan, försök förlänga återbetalningstiden på ditt/dina lån. Betala MEH först (Mat-El-Hyra), lägg resten på att betala av dina skulder.

Du kommer nog inte att få något lån idag, så jag skulle råda dig att prata med din hyresvärd om att få delbetala av din hyresskuld - och sen hålla avtalet strikt. KFM kan du inte göra så mycket med, för de kommer förmodligen att utmäta din lön - men det kan nog ta sin tid så du har kanske några månader och som mest fram till april nästa år. Satsa på att få bort skuldsaldot så fort du kan. Sen om du kan, försök förlänga återbetalningstiden på ditt/dina lån. Betala MEH först (Mat-El-Hyra), lägg resten på att betala av dina skulder.
Ponera nu att detta stämmer. Ska jag bara samla ihop löner i typ 3-4 månader och sedan dra skuldsaldot rätt av om dom inte löneutmäter ?

KFM är en statlig myndighet som kan vara ganska trögrörlig. Den kan också, ibland, vara väldigt snabb. Det beror lite på. Men sannolikheten är att de tar sin tid, och i "bästa" fall är de så överarbetade att ditt ärende hamnar ganska långt ner i listan. Så tänk "De kan dyka upp imorgon och mäta ut", och lös problemet med risken för utmätning det första du gör. Det är prio ett. Samtidigt kommer du överens med din hyresvärd om att, nu när du får lön, så betalar du av din hyresskuld. Samtidigt försöker du prata med din/a långivare om förlängd återbetalningstid. Sen gör du en kalkyl där du tar din nettolön, drar ifrån hyran och elen och telefonen etc, och sen kanske 4000 per månad till mat. Resten är det som du måste betala KFM och din/a långivare med. Betala så mycket du kan till KFM.

KFM kommer inte gå med på avbetalningsplaner, eller ge dig mera tid, eller något sådant. När de har din mapp framför sig så utmäter de allt av värde. Försök vara skyldig dem så lite som möjligt när det händer.

Hej på er.

JAG FICK JOBBET! :D

En sista fråga dock. hur tolkar ni detta nedan då jag bad mitt jobb om ett förskott om det det gick jag är osäker på engelska men tolkar ni det som jag ska få en del nu den 10'e och en del av förskottet nästa månad den 10'e ? ?

As discussed, your monthly payment will be made to you after 30 days of getting your approved timesheet at the end of month.
We have requested for approvals to pay you advance of 1500 Euros for the month of July and August 2023 and the same will be adjusted in your monthly payment and the advance will be paid on 10th of each month.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp