Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fråga gällande GF Money

Har inga lån hos något av GFs bolag. Däremot inkassoavbetalningar på andra bolag hos Gothia. Fattar bara inte varför de inte kunde säga att det spärrar en att ansöka. Tog 3 samtal innan de kunde hitta varför jag var spärrad. Efter 3:e samtalet kom vi fram till att det va en räntekostnad på 40kr hos avida för en avbetald gammal skuld, bet 201804 som låg o skräpade. ”Nu ser allt ok ut o du kan ansöka igen”..

Kontaktar de arbetsgivare?
Behöver någon utomstående bekräfta en vidimerad ID kopia?

Hur länge tar det för dem att häva en spärr?

Hur länge tar det för dem att häva en spärr?
För mig krävdes det bevis på att min tidigare skuld var betald. Så fick skicka dem från inkassot som hade haft hand om det.
spärren hävs inte automatisk efter viss tid

För mig krävdes det bevis på att min tidigare skuld var betald. Så fick skicka dem från inkassot som hade haft hand om det.
spärren hävs inte automatisk efter viss tid
Jag förstår det. Dock är det jättelänge sedan jag haft lån där. Kundtjänst sa upp till 14 dagar men det kan väl inte ta så länge? Efter jag skickat in ansökan om hävning.

Jag förstår det. Dock är det jättelänge sedan jag haft lån där. Kundtjänst sa upp till 14 dagar men det kan väl inte ta så länge? Efter jag skickat in ansökan om hävning.
Min skuld hos dem var betald 2017, fortfarande spärrad när jag frågade hur man hävde spärren 2020 eller 2021
Efter jag skickade in beviset så hävdes spärren direkt. Tror inte de tog 14 dagar

Min skuld hos dem var betald 2017, fortfarande spärrad när jag frågade hur man hävde spärren 2020 eller 2021
Efter jag skickade in beviset så hävdes spärren direkt. Tror inte de tog 14 dagar
Okej. Känns lite länge. Fick du lån efter det?

Ja, det fick jag. Tror jag fick 15 000 men bara lov att ta ut 10 000 sen ett tag senare fick jag ta ut upp till 15 och ännu senare höjdes jag till 30k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp