Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga en låneförmedlare

Undvik Bank Nor till varje pris, riktig skräpbank med höga räntor - min åsikt. vart kommer underskottet ifrån - är det då aktier som gått back, eller extra utgifter som orsakat detta underskott?

Vad är det du vill låna till är min andra fråga :)

Carl

Just precis, underskottet kommer mycket riktigt förlustförsäljning av värdepapper.

Beloppet jag tänkt mig är 15-20 tkr. Mer än så behöver jag inte.

Lånet är i huvudsak till för mat, BRF-avgiften och räntan tills dess att jag får betalt för mina fakturor i början på maj månad.

Tack för att du tar dig tid att svara, oerhört tacksam för det!

Som låneförmedlaren skrev: Undvik Bank Norwegian.

När jag var i spelbubblan blev det lån hos dem i somras. Vilka hemska avtal jag gick med på. 50 000 kr på 15 år. 1000 kr i månaden (Totalt 180 000 kr). Följer jag deras avbetalningsplaner så har jag amorterat 600 kr till maj 2019!!! Sista året är amorteringen hela 10 000 kr på 1 år. Ni förstår att mitt lån hos BN inte är någon hjälp. Så tänk efter riktigt noga före ni lånar hos dom eller övriga lån med höga räntor. Tänk på att allt skall betalas och var inte lika dum som jag var. Ta tag i problemet före!

Nu har jag amorterat övriga lån kraftigt sen i höstas. Så med skattepengar och min lön vid löning i april så har jag amorterat bort cash2you 25 000 kr och Bank Norwegian 50 000 kr sen lönen i November. Har levt snålt, jobbat extra och utnyttjat betalningsfria månader och lagt in på lånen. Har lagt undan 10 % av lönen på fonder varje månaden+ ytterligare pengar på sparkonton. Nu ser jag ett ljus på min hemska historik med lån och elände i totalt 6 år. Har hela tiden trott att jag har nått botten för varje år. Men det blev bara värre och värre tillslut. Nu tycker jag snart min ekonomi är ordning, trots väldigt höga skulder.

Så tänkte fråga hur du ser på min situation

Inkomst: Årsinkomst 353 000 kr (2017)
Underkostt: 38 000 kr
Förfrågningar 12 st (försvinner många under våren).

Mina lån:
Resurs Bank 132 000 kr 8 % ränta (2600 kr i månaden)
Collector 144 000 kr 6.9 % ränta (1445 kr i månaden)
Santander 27900 kr 4.65 % ränta (425 kr i månaden)

Dessa lånen har jag försäkringar inräknade i betalningen som täcker alla månadskostnader mot arbetslöshet eller minskade inkomster upp till 12 månader.

Så om du lånade 50K får du pröjsa 180K?

Vad är räntan på det?

Så om du lånade 50K får du pröjsa 180K?

Vad är räntan på det?

Stämmer. Dom är lätta att bli beviljade hos och min situation i somras var inte bra alls. Så fick väl hög ränta pga risken

Till Låneförmedlaren:
Vad tror du om min situation:
Inkomst 465 000
underskott 90 000
5 ff varav 3 försvinner i juni.
Inga betalningsanmärkningar.
Äger en bostadsrätt, som jag ej i nuläget har belånat- Värderas till ca 450-500 000.
Jag har katastrofalt många och dåliga Blancolån på totalt ca 630 000. Jag tänkte ansöka om ett samlingslån i juni på 600 000. Är det möjligt och hur bör jag göra...dvs ska jag först söka ett lån på bostaden och sedan försöka samla resten eller kan söka på totalen och visa att jag har en bostadsrätt som säkerhet att belåna? Tacksam för svar och goda råd.

Till Låneförmedlaren:
Vad tror du om min situation:
Inkomst 395000
överskott 10000
7 ff
Inga betalningsanmärkningar.

Har blancolån på 500 000

Tror du att jag kan få ett samlingslån på 180 000 ?

Lånet avser endast till att betala av smslån och inte några av de synliga krediterna. Vet du vilka långivare som betalar ut summan och låter dig själv betala av skulderna?

Är rädd att få ett lån och när de ser vilka lån jag tänkt lösa, så kommer dem neka mig i ett senare skede?

Att söka ett nytt blancolån lär väl bli tvärt nej eftersom jag redan har blancolån över min årsinkomst?

Såg att någon här skrev om betalfria månader så jag vill göra ett tillägg bara.

Se över villkoren för dessa betalfria månader. Många banker, bland annat Bynk som går på TV, marknadsför det som om det vore något snällt de gör gentemot sina kunder. I själva verket är det riktigt jävla skräp men jag förstår er förstås om ni verkligen ligger illa till. Ett exempel:

Du är i början av annuiteten med en skuld på 100 000 kr och en månadskostnad på 1000 kr. Du amorterar 200 spänn i månaden och har en ränta på 800kr säger vi. Tar du en betalfri månad i det här skedet läggs hela din månadskostnad på kapitalskulden (1000 spänn). Dvs den här betalfria månaden förlänger ditt lån med fem månader.

Bynk erbjuder fyra betalfria månader per år...

Såg att någon här skrev om betalfria månader så jag vill göra ett tillägg bara.

Se över villkoren för dessa betalfria månader. Många banker, bland annat Bynk som går på TV, marknadsför det som om det vore något snällt de gör gentemot sina kunder. I själva verket är det riktigt jävla skräp men jag förstår er förstås om ni verkligen ligger illa till. Ett exempel:

Du är i början av annuiteten med en skuld på 100 000 kr och en månadskostnad på 1000 kr. Du amorterar 200 spänn i månaden och har en ränta på 800kr säger vi. Tar du en betalfri månad i det här skedet läggs hela din månadskostnad på kapitalskulden (1000 spänn). Dvs den här betalfria månaden förlänger ditt lån med fem månader.

Bynk erbjuder fyra betalfria månader per år...

Jo, jag vet att det läggs på. Men jag hade 2 dåliga lån. Så via Resurs Bank har jag ett större lån på 2600 kr i månaden med 8% ränta. Lägger in summan på 2 sämre lån som jag amorterar av i snabbt takt. Cash2you och Banknorwegian.

Tanken är sen att fixa samlingslån eller få ner räntan

Collector erbjuder 2 amorteringsfria månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp