Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga en låneförmedlare

Det beror nog på vilken ränta du är villig att acceptera - däremot så har du ju en väldigt bra taxerad inkomst. - hur mycket är det du vill samla?

MvH

Carl
Kommer ha sammanlagt ca 520.000 blanco och vill samla minst 300.000 av dessa men helst 350.000.

Ställer upp mina förutsättningar igen slm jag kommer ha i slutet av Juni iår. Kommer ha två stycken lån.( allt annat är betalt eller avslutat i april/maj)

Cirka 188.000 kronor i lån hos Remember på 9.8% ränta, annuitet.

Cirka 290.000 kronor i lån hos Sevenday på 5.75%, annuitet.

Sammantaget kring 470.000 kronor i skuld men jag skulle nog kunna få ner det beloppet en aning om det påverkar. ( i december hade jag sammanlagt 634.000 kronor i blanco, varav 608k syntes på UC så det kommer ha ändrats kraftigt)

Mina inkomster 2017 var 445.000 kronor och 26.000 i underskott. 2016 var det 292.000 kronor och inget underskott.

Mina förfrågningar i juni kommer vara:
Lendo/compricer 18 juli 2017
Bank norwegian 9 oktober 2017
Klara lån 9 oktober 2017
Aasa 11 november 2017

Har inga anmärkningar.

Betalar 4000 kronor i hyra. Äger ingenting av värde. Hade antagligen kunnat få med min farsa som medlåntagare men han har precis gått i pension så förvärvsarbetar inte.

Främst intresserad av vilket belopp jag bör söka på. Kan jag tänkas få ett lån på säg 350.000 som är under 5.7% i ränta? Remember är i vilket fall prio ett.
Även intresserad av ifall det är lendo som gäller.

Skulle behöva lite andrum efter sommaren och hoppas ha lyckats förhandla ner räntan en aning och dra ner på amoteringstakten tillfälligt.

Senast ändrad:
Hur ser det ut med

UC
Boendeform
antalet spridda lån?
Jag är inte redo än för samlingslån då jag kommer vänta ut mina förfrågningar, men undrar om underskottet av kapital kan ställa till det både beviljandemässigt samt höja räntan på lånet flera procentenheter?

Ställer upp mina förutsättningar igen slm jag kommer ha i slutet av Juni iår. Kommer ha två stycken lån.( allt annat är betalt eller avslutat i april/maj)

Cirka 188.000 kronor i lån hos Remember på 9.8% ränta, annuitet.

Cirka 290.000 kronor i lån hos Sevenday på 5.75%, annuitet.

Sammantaget kring 470.000 kronor i skuld men jag skulle nog kunna få ner det beloppet en aning om det påverkar. ( i december hade jag sammanlagt 634.000 kronor i blanco, varav 608k syntes på UC så det kommer ha ändrats kraftigt)

Mina inkomster 2017 var 445.000 kronor och 26.000 i underskott. 2016 var det 292.000 kronor och inget underskott.

Mina förfrågningar i juni kommer vara:
Lendo/compricer 18 juli 2017
Bank norwegian 9 oktober 2017
Klara lån 9 oktober 2017
Aasa 11 november 2017

Har inga anmärkningar.

Betalar 4000 kronor i hyra. Äger ingenting av värde. Hade antagligen kunnat få med min farsa som medlåntagare men han har precis gått i pension så förvärvsarbetar inte.

Främst intresserad av vilket belopp jag bör söka på. Kan jag tänkas få ett lån på säg 350.000 som är under 5.7% i ränta? Remember är i vilket fall prio ett.
Även intresserad av ifall det är lendo som gäller.

Skulle behöva lite andrum efter sommaren och hoppas ha lyckats förhandla ner räntan en aning och dra ner på amoteringstakten tillfälligt.

Det enda du bör fokusera på är Remember - du har en ränta som ligger under snittet på Sevenday så finns ingen större poäng att ta med det lånet - du kommer generellt få en lite högre ränta än vad du har på sevenday så om jag var du skulle jag bara fokusera på att sänka räntan hos Remember. Om Din far har en god pension 20-25k brutto så är det en bra medsökande - av någon anledningen ses dessa som bra kunder för banker - speciellt om de ej är belånade. Lendos Urval av banker är bra, men de har väldigt många kreditgivare - alltså bolag som tjänar pengar på att ge skammräntor. Kolla efter banksammarbeten som har dessa banker isf -

Collector - har inga problem med att låna ut i volym & deras lägsta ränta ligger runt 5 % sträcket - jag har sett dem buda även om kunden i fråga haft underskott - om man sätter återbetalningstiden på 8 år brukar de alltid ge relativt bra bud - varför detta är har jag ingen aning om men det är ett mönster jag sett - ta detta med en nypa salt dock eftersom jag ej vill ge garantera någonting - detta är min subjektiva uppfattning baserat på vad jag sett.
Lendify - väldigt bra låneinstitut som också har en kampanj för tillfället - om du betalar i tid så sänker dem automatiskt din ränta - väldigt bra!
Nordnet - 1% risk och under - ger VÄLDIGT bra räntor & du taxerar för tillfället över 400 så det är ju riktigt bra
Resurs Bank - bra för samlingslån - oftast sett dem ge runt 6-7 % ränta. Av någon anledning så brukar de ge en bra ränta om man sätter återbetalningstiden på 6 år - vrf detta är vet jag inte & eftersom det är min subjektiva uppfattning så vill jag att du tar detta med en nypa salt.
Santander - Europas största bank - kan hoppa in när andra banker ger avslag
Wasa Kredit - "dotterbank" till länsförsäkringar så en väldigt bra bank - tar oftast hänsyn till medsökande så om du har en dålig risk men har en bra medsökande så baserar dem buden på den med bäst förutsättningar
Ikano Bank - har för mig att det är rak ammortering - så väldigt bra lån
Forex - Samma som Ikano

Det är lag på banksammarbeten skall presentera vad för banker som ingår i deras sammarbete - däremot har jag märkt att detta göms undan i flikar osv & inte är placerat på ett sätt som gör det enkelt att hitta alla deras sammarbetsbanker - varför detta är har jag ingen aning om.

Lite tankar bara - hoppas detta hjälpte!

MvH

Carl

Senast ändrad:
Det enda du bör fokusera på är Remember - du har en ränta som ligger under snittet på Sevenday så finns ingen större poäng att ta med det lånet - du kommer generellt få en lite högre ränta än vad du har på sevenday så om jag var du skulle jag bara fokusera på att sänka räntan hos Remember. Om Din far har en god pension 20-25k brutto så är det en bra medsökande - av någon anledningen ses dessa som bra kunder för banker - speciellt om de ej är belånade. Lendos Urval av banker är bra, men de har väldigt många kreditgivare - alltså bolag som tjänar pengar på att ge skammräntor. Kolla efter banksammarbeten som har dessa banker isf -

Collector - har inga problem med att låna ut i volym & deras lägsta ränta ligger runt 5 % sträcket - jag har sett dem buda även om kunden i fråga haft underskott - om man sätter återbetalningstiden på 8 år brukar de alltid ge relativt bra bud - varför detta är har jag ingen aning om men det är ett mönster jag sett - ta detta med en nypa salt dock eftersom jag ej vill ge garantera någonting - detta är min subjektiva uppfattning baserat på vad jag sett.
Lendify - väldigt bra låneinstitut som också har en kampanj för tillfället - om du betalar i tid så sänker dem automatiskt din ränta - väldigt bra!
Nordnet - 1% risk och under - ger VÄLDIGT bra räntor & du taxerar för tillfället över 400 så det är ju riktigt bra
Resurs Bank - bra för samlingslån - oftast sett dem ge runt 6-7 % ränta. Av någon anledning så brukar de ge en bra ränta om man sätter återbetalningstiden på 6 år - vrf detta är vet jag inte & eftersom det är min subjektiva uppfattning så vill jag att du tar detta med en nypa salt.
Santander - Europas största bank - kan hoppa in när andra banker ger avslag
Wasa Kredit - "dotterbank" till länsförsäkringar så en väldigt bra bank - tar oftast hänsyn till medsökande så om du har en dålig risk men har en bra medsökande så baserar dem buden på den med bäst förutsättningar
Ikano Bank - har för mig att det är rak ammortering - så väldigt bra lån
Forex - Samma som Ikano

Det är lag på banksammarbeten skall presentera vad för banker som ingår i deras sammarbete - däremot har jag märkt att detta göms undan i flikar osv & inte är placerat på ett sätt som gör det enkelt att hitta alla deras sammarbetsbanker - varför detta är har jag ingen aning om.

Lite tankar bara - hoppas detta hjälpte!

MvH

Carl

Tack.

Men din utgångspunkt verkar ju vara att jag inte skall förvänta mig någon lägre ränta än 5.7%. Skulle det bli någon skillnad för mig om jag ansökte om ett lån på 190.000 kronor i juni för att lösa remember eller ett lån på 350.000 för att förhoppningsvis lösa både remember och sänka sevenday? Vilken blanco summa bör jag amotera ner mig till för att får ett schysst samlingslån för båda mina skulder med min årsinkomst? Min amoteringstakt just nu är cirka 15-20.000 kronor i månaden utöver lånekostnaderna på strax under 10.000, då jag jobbar väldigt mycket extra. 280-320 timmar i månaden

Vad tror du om mina förutsättningar? Vore väldigt tacksam om du kunde ge mig en hint om vad du tror!

Inkomst: 151 000
Underskott: 48 000
Anmärkningar: Inga
Befintliga lån: Inga
UC riskprognos: 0,9 %

OBS, jag är inte intresserad av ngn oseriöst långivare som t.ex. Onea, Vivus etc. Jag tänker mer på långivare som t.ex. Norwegian, Santander eller Collector.

Tack.

Men din utgångspunkt verkar ju vara att jag inte skall förvänta mig någon lägre ränta än 5.7%. Skulle det bli någon skillnad för mig om jag ansökte om ett lån på 190.000 kronor i juni för att lösa remember eller ett lån på 350.000 för att förhoppningsvis lösa både remember och sänka sevenday? Vilken blanco summa bör jag amotera ner mig till för att får ett schysst samlingslån för båda mina skulder med min årsinkomst? Min amoteringstakt just nu är cirka 15-20.000 kronor i månaden utöver lånekostnaderna på strax under 10.000, då jag jobbar väldigt mycket extra. 280-320 timmar i månaden

Om du ammorterar så pass mycket, så kommer ju summan att understiga 300 om några månader. Anledningen till varför du inte skall förvänta dig en lägre ränta än 5,7% är pg a att detta är befintliga skulder - samlingslån brukar ha en liten högre ränta än den lägsta om du nu väljer att samla. Varför är det viktigt för dig att samla just dessa två lån? Jag skulle som sagt enbart försöka sänka räntan på remember. Det är svårt att svara på, men för din del skulle jag ansöka inom 1-3 månader beroende på när din deklarering syns i UC. Hitta en seriös aktör på marknaden & ta dialogen med dem du tar kontakt med. Försök att få kontakt med en rådgivare som då enbart har Rådgivnings-samtal vanligtsvis. Jag tror att det är viktigt att definiera exakt vad du vill åstadkomma för jag har lite svårt att se det. Jag kan dock säga att det är väldigt få som har kapaciteten att ammortera av så pass mycket, så då borde du hitta en person som är van vid att vägleda kunder såsom dig själv. 9,8% ska du inte acceptera & med den nya deklarering för 2017 så kommer du absolut kunna sänka räntan där.

Önskade jag kunde lämna ett bättre svar

Carl

Vad tror du om mina förutsättningar? Vore väldigt tacksam om du kunde ge mig en hint om vad du tror!

Inkomst: 151 000
Underskott: 48 000
Anmärkningar: Inga
Befintliga lån: Inga
UC riskprognos: 0,9 %

OBS, jag är inte intresserad av ngn oseriöst långivare som t.ex. Onea, Vivus etc. Jag tänker mer på långivare som t.ex. Norwegian, Santander eller Collector.

Undvik Bank Nor till varje pris, riktig skräpbank med höga räntor - min åsikt. vart kommer underskottet ifrån - är det då aktier som gått back, eller extra utgifter som orsakat detta underskott?

Vad är det du vill låna till är min andra fråga :)

Carl

Just precis, underskottet kommer mycket riktigt förlustförsäljning av värdepapper.

Beloppet jag tänkt mig är 15-20 tkr. Mer än så behöver jag inte.

Lånet är i huvudsak till för mat, BRF-avgiften och räntan tills dess att jag får betalt för mina fakturor i början på maj månad.

Tack för att du tar dig tid att svara, oerhört tacksam för det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp