Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Fråga Caezar
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oregistrerade" data-source="post: 11145"><p>Hej!</p><p></p><p>Du ligger lite i ett moment 22. Den banken som ser din riktiga inkomst vet också att du har bekymmer att gå runt månad efter månad, medan alla andra banker inte vet om dessa bekymmer men ser inte din riktiga inkomst. Kom ihåg att om du söker idag är det din 2011 års taxerade inkomst bankerna tittar på, i mitten av juni kommer din 2012 års taxerade inkomst att visas på dina UC. Du säger också att du hade 150 000kr i taxerad inkomst under 2012, och din skuld på 100 000 kr rimmar inte så bra med att få godkänt även i juni tyvärr. </p><p></p><p>Mina kunskaper om hur man ska komma ur sådana här situationer är inte så bra, själv hänvisade jag alltid till kommunens skuld rådgivare. Du har ju en bra inkomst nu, det smartaste långsiktigt är att få någon i familjen/vän att hjälpa till, dvs de tar lånet utan dig som med sökande ("tyvärr" fungerar det ofta så att om man inte har en så bra UC och söker med någon med en bra UC kan den dåliga UC lätt göra att det blir avslag - och om sedan den med bra UC söker ensam på samma bank antar banken att pengarna ska gå till den med dålig UC och ger avslag även då), och du ger personen ifråga full insikt i din ekonomi tills skulden är avbetalad (läste att någon gjorde det i en annan tråd - smart ide). </p><p></p><p>* skrev ett långt svar här som jag raderade då jag inte vill gissa för mycket, nog bättre om jag håller mig till fakta om det jag vet istället för just gissningar som kanske i slutändan gör det värre för någon *</p><p></p><p>Som svar på din fråga är det du behöver göra visa din nuvarande inkomst innan du gör en förfrågan. Vet inte riktigt vilken väg man går för att få till detta men det är där du har chansen att få en någorlunda ok ränta. Att skicka in en förfrågan med de förutsättningarna som jag beskrev överst kommer inte rendera i några institut som du vill ta lån hos (kanske bättre än sms-lånen men jag har ingen kunskap om detta, eller de ljusskygga blancoinstituten för den delen). Ta hjälp från andra på forumet för att få svar på detta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oregistrerade, post: 11145"] Hej! Du ligger lite i ett moment 22. Den banken som ser din riktiga inkomst vet också att du har bekymmer att gå runt månad efter månad, medan alla andra banker inte vet om dessa bekymmer men ser inte din riktiga inkomst. Kom ihåg att om du söker idag är det din 2011 års taxerade inkomst bankerna tittar på, i mitten av juni kommer din 2012 års taxerade inkomst att visas på dina UC. Du säger också att du hade 150 000kr i taxerad inkomst under 2012, och din skuld på 100 000 kr rimmar inte så bra med att få godkänt även i juni tyvärr. Mina kunskaper om hur man ska komma ur sådana här situationer är inte så bra, själv hänvisade jag alltid till kommunens skuld rådgivare. Du har ju en bra inkomst nu, det smartaste långsiktigt är att få någon i familjen/vän att hjälpa till, dvs de tar lånet utan dig som med sökande ("tyvärr" fungerar det ofta så att om man inte har en så bra UC och söker med någon med en bra UC kan den dåliga UC lätt göra att det blir avslag - och om sedan den med bra UC söker ensam på samma bank antar banken att pengarna ska gå till den med dålig UC och ger avslag även då), och du ger personen ifråga full insikt i din ekonomi tills skulden är avbetalad (läste att någon gjorde det i en annan tråd - smart ide). * skrev ett långt svar här som jag raderade då jag inte vill gissa för mycket, nog bättre om jag håller mig till fakta om det jag vet istället för just gissningar som kanske i slutändan gör det värre för någon * Som svar på din fråga är det du behöver göra visa din nuvarande inkomst innan du gör en förfrågan. Vet inte riktigt vilken väg man går för att få till detta men det är där du har chansen att få en någorlunda ok ränta. Att skicka in en förfrågan med de förutsättningarna som jag beskrev överst kommer inte rendera i några institut som du vill ta lån hos (kanske bättre än sms-lånen men jag har ingen kunskap om detta, eller de ljusskygga blancoinstituten för den delen). Ta hjälp från andra på forumet för att få svar på detta. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Fråga Caezar
Topp