Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga ang. Skuldsanering

Hej på er alla, har en fråga det är så att jag har vart på möte om mina skulder hos en skuldrådgivare. Om nu hon beslutar för att skicka in skuldsanering i maj månad kommer kmf dra ändå från skatteåterbäringen ? När räknas det till att ansökning påbörjas ? För vad jag fattat de som så upphör utmätningen när en ansökan är påbörjad till besked kommer.

Det är KFM som beslutar om skuldsanering, så när de får in ansökan påbörjar de en utredning för att se om den kan beviljas, vilket kan ta flera månader, så du lär inte få skatteåterbäringen om skuldrådgivaren tycker det ska lämnas in en ansökan.

Hej
Utmätning upphör inte förrän du eventuellt får inledande om skuldsanering. Vilket tar cirka tre månader för dem att besluta om. Under den tiden pågår löneutmätning som vanligt om du har det.
Får du sedan beslut om inledande skuldsanering då upphör utmätning tills dess du får beslut om du blir beviljad skuldsanering eller inte.

När det gäller återbäringen av skatt så har jag förstått det som att det beror på om man har A skulder eller inte om man får behålla den. Med À skulder menas skulder till staten såsom CSN, underhåll FK med mera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp