Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga ang Ratsitupplysning

Bilagor

• 5FCECACE-8BB0-4F57-A235-7EF9797FD676.jpeg
    5FCECACE-8BB0-4F57-A235-7EF9797FD676.jpeg
    324.4 KB · Visningar: 374
Nej lönekollen är helt anonym.
Vi talar inte om lönekollen? Framgår tydligt att jag poängterar att lönekollen är anonymt i mitt föregående inlägg - det är dock ingen upplysning.

Senast ändrad:
Jag har både tagit den här typen utav upplysning och fått den på mig själv och jo. Jag fick kopia i båda fallen.

Lönekollen är en sak det TS har gjort upplysning på var den upplysningen där underskott också framgår och dessa kommer det kopia på.

Edit. Ser att Egon också skrivit samma sak som jag.

Gäller det lönekollen på Ratsit så skickas ingen info ut till den omfrågade. Men det är inte en komplett kreditupplysning.
Man får en sida ur Ratsitkatalogen, den sidan där den efterfrågade finns med. På den sidan finns det väl typ 100 pers med.
Man ser senaste deklarerade inkomst, +- på kapital, ett J eller N för betalningsanmärkning, man ser också sedan ca: halvåret tillbaka ett procenttal som är vad personer med liknande förutsättningar fått i ränta. Räntekollen kallar dom det https://www.ratsit.se/Rantekollen
Man ser alltså inget om krediter, lån, uc-betyg eller så.
Så här ser det ut, tre kolumner med personer, hoppas den är liten nog fr att inte kunna utläsa namnen i skärmdumpen här.
Förklaring av kolumnrubriker Å = Ålder DÅ = Deklarationsår BA = Betalningsanmärkning (Ja/Nej) Lön = Inkomst av tjänst + näringsverksamhet (kr) Kapital = Inkomst av kapital (kr)
1651007889540.png

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp