Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga ang inneboende

Hej.
Jag har skulder hos kf men ingen utmätning. Ibland får jag brev från inkassobolag att dem har kontrollerat om det går att utmäta något hos mig och då har dem kommit fram till att det inte går MEN att de kommer kolla 4 gånger per år.
Om jag nu har en inneboende vi säger några månader utan Kfs vetskap och något av inkassobolagen gör ett utmätningsförsök, ser dem då att det står en annan skriven på min adress?
Alltså kollar de även om jag bor själv eller inte eller är det bara inkomst och egendomar?

kram på er!

Det är inte inkassobolagen som gör utmätningsförsök - det är kronofogdemyndigheten som gör det. Kronofogden kan, det kan du utgå, se en stor del av din ekonomi. Särskilt dina bankkonton. Om du har överföringar till bankkontot så kan de se det. Du kan utgå från att de kollar allt de har tillgång till data om - och särskilt då offentliga uppgifter som vem som är skrivna i din bostad.

Kollar de verkligen ens bankkonto på så vis? Jag tänker att de kan kolla om man har en större summa pengar kvar innan lön men inte går de väl igenom swish och överföringar?

KFM får saldobesked från banken. Såhär mkt finns det på kontot just nu vid denna tidpunkt. Det skall till något speciellt för att de skall börja kolla transaktioner som swish och överföringar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp