Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga angående gammal skuld (ropo capital)

Ja har haft skuldsanering sen 2020 30 april och fick nyss hem ett brev från ropo capital vet att denna skulden ingår i min sanering men dom har tydligen köpt av något annat inkasso bolag.
Hur ska ja gå till väga för har ringt till dom när ja fick den avin hem första gången för 1 månad sen och ringde och pratade med dom och efter mycket om och män skulle dom ta borren.
Så blev rätt paff när ja fick hem att dom hade skickat den till kronokalle nu och ligger som krav.
Borde väl inte vara några problem med att få bort den skulden från dom sen ärligt verkar ropo capital vara rätt tröga att ha och göra med de skrev att dom inte ser ja har skuldsanering på sin sida till mig

Det var något svårtolkat.
Det händer att inkassobolagen säljer skulder sinsemellan. Rimligtvis borde du
du fått info kring detta i förväg.
Rekommenderar att du ta kontakt med Kfm om det är nåt som är oklart.
Är det en gammal skuld från tiden innan du fick skuldsanering måste du bestrida
den och kontakta Kfm.

Det var något svårtolkat.
Det händer att inkassobolagen säljer skulder sinsemellan. Rimligtvis borde du
du fått info kring detta i förväg.
Rekommenderar att du ta kontakt med Kfm om det är nåt som är oklart.
Är det en gammal skuld från tiden innan du fick skuldsanering måste du bestrida
den och kontakta Kfm.
Vad ja vet så ska den skulden ingå i min skuldsanering, men är inkasso bolaget som köpt skulden inte förstår att den ska ingå i min skuldsanering. Men har ett svagt minne av att ja inte kom i håg alla som ja hade skulder hos när ja pratade med kronofogden om alla skulder man har..

I första hand Kontakta ropo och berätta att du har skuldsanering och att skulden ingår där och be dom återkalla målet.
I andra hand invänd mot verkställighet hos kfm.

Inväntar svar från ropo capital, så hoppas på de bästa nu bara. Men klart man blir lite fundersam då den skulden upp kom 2019. Men tack så oerhört mycket för alla svar uppskattas väldigt mycket

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp