Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

FortusKredit 30.000 Ingen UC

Sjukt svårt att få fram uppgifter för att betala på hemsidan även när man var inloggad på kontot - som dom ville att man skulle misslyckas betala.
Jag fick varken hem fakturor eller inkasso, det var raka vägen till Kronofogden och betalningsföreläggande.

Betalades för över 1 vecka sedan, fortfarande registrerad som obetald.

Oseriöst företag.
Instämmer, svarar inte ens på mail. Rekommenderar alla att undvika detta företag.

Hej på er!
Ny här...
I veckan blev jag godkänd hos Fortus på både uttag och fakturaköp. Jag har inga anmärkningar och en score på 50/100 hos Creditsafe, dvs hög. Underskott 22 000 kr.
Jag blev beviljad 25 000 kr. sen ändrades det direkt till 10 000 kr. Dagen efter , igår, ändrades krediten till 25 000 kr igen. Och idag är vi tillbaka på 10 000 kr igen. Känns märkligt... Jag har tagit ut 6000 kr som gick smidigt, pengarna kom efter ca 5 timmar. Någon av er som också haft kredit som hoppat fram och tillbaka? jag mailade kundtjänsten och frågade, inget svar ännu, kommer väl på måndag när de öppnar.

Vet inte heller vad som hänt med Fortus kredit skaffade den i augusti 2016 och har betalat av sedan dess men nu när jag skulle göra ett uttag så som andra skrivit så stod det bara och snurrade och jag fick inget besked. Mejlade dem och fick till svar att det var avslag, frågade om varför och fick till svar att det "kanske" berodde på mitt underskott. Vad då kanske de tog ingen kreditupplysning så hur kan de veta det. Det är synd att den fungerar så dåligt för det är nog den billigaste krediten utan kort men jag tycker inte om deras kundtjänst. Som CJ81 också skrev så har kreditbeloppet också ändrats flera gånger jag trodde det beviljade beloppet var det som gällde det är ju en revolverande kredit och jag har alltid betalat mer varje månad än lägsta belopp

Jag håller med. nu står det inte ens längre att jag är godkänd för uttag och delbetalning som det har gjort innan utan bara utestående skuld. Först var jag godkänd 30.000 sedan 25.000 och sist stod det inget alls och då mailade jag och fick också svar att det kan bero på högt underskott. Detta utan att jag ansökt om uttag. Tycker det är väldigt konstigt att dem ändrar fram och tillbaka.

Jag håller med. nu står det inte ens längre att jag är godkänd för uttag och delbetalning som det har gjort innan utan bara utestående skuld. Först var jag godkänd 30.000 sedan 25.000 och sist stod det inget alls och då mailade jag och fick också svar att det kan bero på högt underskott. Detta utan att jag ansökt om uttag. Tycker det är väldigt konstigt att dem ändrar fram och tillbaka.
Stämmer står inget hos mig heller, så skumt.

Känns ju konstigt att svara att det beror på för stort underskott när de varken gjort en upplysning eller att ni inte försökt göra ett uttag?
Standardsvar när de inte vet vad de ska svara eller håller de på att stänga ner?

Läser man denna tråd från början verkar de iofs ha haft svajjigt system ett bra tag.

Skickade de direkt till kronofogden vid en veckas försening?

Allvarligt??

Sjukt svårt att få fram uppgifter för att betala på hemsidan även när man var inloggad på kontot - som dom ville att man skulle misslyckas betala.
Jag fick varken hem fakturor eller inkasso, det var raka vägen till Kronofogden och betalningsföreläggande.

Oseriöst företag.
Har också problem med min betalning. Fick en faktura på ett köp med möjlighet till delbetalning. Betalde in delbetalningssumman plus lite till.
Sen loggade jag in ett par dagar senare för att kolla betalningen kom in och jo skulden minskade men nånting kändes ändå inte rätt så jag kunde inte släppa det och logga in igår igen ungefär en vecka efter att betalningen var gjord och såg att dom hade plussat på 60kr på skulden och räknade snabbt ut att det skulle kunna vara en påminnelseavgift. Ringde och frågade hur det låg till. Jo en påminnelse hade dom skickat ut för några dagar sedan som jag inte har fått såklart. Men jag har ju skött delbetalningen enligt fakturan. Nått fel i systemet fick jag som svar och att dom skall återkomma.. Läskigt när man läser då att dom skickar till kronofogden som i ditt fall när man har försökt göra rätt för sig

Oseriöst företag.

Fick upp min faktura direkt efter jag var godkänd på deras hemsida. Sen kommer ju deras månadsfaktura den 22. Synd bara som sagt var att de inte har e-faktra, har gjort 5 uttag med 2000 kr per gång tycker det funkat bra varje gång. Har nordea som bank, vet inte villken bank de har men kanske har de nordea också.

gjorde uttag på 5000:- 29/3,
Ser utestående skuld 5029:- har dock inte fått någon faktura att betala?
De svara inte på mina mail.
Någon som vet exakt var man hittar fakturan på nätet? Kan det va så att fakturan inte år skapat ännu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp