Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fortsatt jagad trots avslutad sanering

Nu har jag så många känslor i kroppen efter fått ett betalningsföreläggande från Kronofogden på en skuld som ingått i min sanering.
Jag är arg, ledsen och rädd.
Kommer det aldrig bli slut på jagande trots att man genomgått 5 års kämpande.
Jag kommer givetvis bestrida mot detta hos Ifa Finance DAC som inte ägde skulden när jag fick sanering utan det var Avida. Nu kräver dom in via Gothia Inkasso. Kommer ju även bestrida hos kronofogden. Jag förmodar att jag måste skicka in delgivningskvittot ändå och sen bestrida.
Har sjukt ont i magen och är oroligt för detta. Vill inte hålla på med sånt här klödd.

Nu har jag så många känslor i kroppen efter fått ett betalningsföreläggande från Kronofogden på en skuld som ingått i min sanering.
Jag är arg, ledsen och rädd.
Kommer det aldrig bli slut på jagande trots att man genomgått 5 års kämpande.
Jag kommer givetvis bestrida mot detta hos Ifa Finance DAC som inte ägde skulden när jag fick sanering utan det var Avida. Nu kräver dom in via Gothia Inkasso. Kommer ju även bestrida hos kronofogden. Jag förmodar att jag måste skicka in delgivningskvittot ändå och sen bestrida.
Har sjukt ont i magen och är oroligt för detta. Vill inte hålla på med sånt här klödd.
Jag avslutade min sanering 20/2-24 och sen dess har jag fått så mkt påminnelser från inkasso och så fort jag ringt dit har dom sagt att det är ett misstag. Har du ringt dom och förklarat ? Kanske dom drar tillbaka det själva? Det verkar som dom försöker få folk att betala trots skuldsanering.
Att företag köper skulder på någon som skuldsanerar är ju för helt sjukt. Intrum köpte skulder på mig för över 100000kr för 1,5 år sen, då hade jag betalningsfritt på min sanering så för mig är det en helt galen affär

Har du testat att ringa dom ? För även dom ser ju att skulden är från innan ! Och har du då skuldsanering så är jag helt övertygad att dom drar tillbaka föreläggandet . Jag vet att flera inkasso bolag har att det automatiskt går vidare till föreläggande om det är en skuld dom ibland köpt upp !

Och dessutom är gothia väldigt bra på att svara Mail väldigt snabbt med :)

Denna tråd heter nästan som tråden jag skapade då jag råkade ut för detta med inkasson som försökte driva in skulder flera månader efter att min sanering var slut. Får ångest bara jag tänker på det...usch!
Men att dessutom få betalningsföreläggande fr KFM....:(:'(

Tack snälla för era pepp. Jag ska maila alla berörda ikväll både Gothia och Ifa och Avida. Det är dessa tre som är inblandade. Jag har redan gjort en invändning och bestrida hos kfm.
Är på jobbet hela dagen så har inte kunnat ringa så det får bli på tisdag när jag är ledig.
Men väldigt orolig och alla gamla känslor kom tillbaka när man höll på med allt trixande innan saneringen. Trodde verkligen inte att man skulle göra det även efter saneringen och till på köpet stångas med kfm igen. Suck....

Ett berättigat tillfälle att bestrida.. De flesta återkallar nog om dom uppmärksammas av skuldsaneringen.
Dom behöver ju dock inte ta bort skulden om dom inte vill.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp