Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Formatera en dator - några tips?

Alltså risken att de går in och går igenom dina dokument är minimal. Om du då inte ens har något olagligt på den så är det skitsamma. De har nog sett det mesta i form av porr etc.

Alltså risken att de går in och går igenom dina dokument är minimal. Om du då inte ens har något olagligt på den så är det skitsamma. De har nog sett det mesta i form av porr etc.

Alltså grejen är den att jag har skapat filerna på mitt skrivbord.

Så även om det inte öppnar dom är det kanske inte snyggt med massa "förberedelse inför rättegång mot ARS"
Sen sambons namn + inkasso i ett excell.
En PDF med mitt skuldsaneringsbeslut som heter just skuldsanering :D

Och annat haha¨

Laddat ner massa FUP:ar med

Om du inte är rädd för att skruva isär datorn lite så kan du kolla vad för hårddisktyp som sitter i och hitta samma typ och byta. Kan vara bra om du vill spara hårddisken.

Alternativt ladda ner Mint Linux och kör över till usb-sticka. Därefter boota upp från stickan och du kan radera all data.

Jag förstår inte varför folk lägger såna privata saker på jobbdatorn/jobbtelefonen? Risken att företaget övervakar vad du gör på den är väl liten beroende på arbetsgivare såklart men situationer liknande Terrys uppstår nog ganska ofta.
En arbetskollega till mig hade saker på sin jobbdator som resulterade i en polisanmälan.

TS. Säg att du vill köpa loss datorn från jobbet. Eller skit i det helt enkelt, du har ju ändå slutat där så vad spelar det för roll att dom snokar igenom allt? Hoppas bara att du inte har automatisk inloggning till dina mailkonto etc på datorn.

Formattera skiten och installera nytt OS.
Använd verktyget mediacreationtool som finns på MS sida, och kör det på en fungerande dator.
Koppla på en USBsticka,och kör verktyget, följ anvisningarna bara, den laddar automatiskt ner senaste Windowsversion på stickan och gör den bootbar.
Flytta över stickan till den dator du ska ominstallera, starta om datorn och välj att den ska boota från stickan.
När du kommer så långt att du ser diskarna och partitionerna, så ta bort alla partitioner och gör en ny.
Välj partitionen och installera.

Senast ändrad:
Skulle nog ge en heads up där gällande att formatera eller "nollställa" hårddisken kanske inte är så smart när det är företagets dator. Har själv en personlig dator genom företaget. Att försöka formatera en sådan laptop brukar som oftast vara låst. Vi ska inte kunna göra det. Den datorn är väldigt låst om man säger så. Likaså mobiltelefon. Klart det går att göra men kan bli stora konsekvenser av det.
När man avslutar sin anställning så är det IT-avdelningen som ska sköta det. Så datorn kan gå vidare till någon annan.

Skulle nog ge en heads up där gällande att formatera eller "nollställa" hårddisken kanske inte är så smart när det är företagets dator. Har själv en personlig dator genom företaget. Att försöka formatera en sådan laptop brukar som oftast vara låst. Vi ska inte kunna göra det. Den datorn är väldigt låst om man säger så. Likaså mobiltelefon. Klart det går att göra men kan bli stora konsekvenser av det.
När man avslutar sin anställning så är det IT-avdelningen som ska sköta det. Så datorn kan gå vidare till någon annan.
Jag har jobbtelefon och IT kan ser allt vad gör jag .Om jag ska även skicka sms till någon dem ser .,kan läsa mejl allt .

Format c: och sen in med nytt fräscht dos 6.22

1.
Formatering tar inte bort någon data. Endast indexet var den finns.

2.
Sannolikt finns det en återställningspartition. I den finns "licensnyckel" till Windows. Om man inte vet exakt vad man gör när man formaterar finns det risk att den ryker.

3.
Du har sannolikt SSD på din bärbara dator. Syftet med nedanstående länkar är för att ge information hur datan lagras. Inte att du ska använda dig av det.

Så enkelt är det bara till att skicka datorn och strunta i att prova formatera den?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp