Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Formatera en dator - några tips?

Hej,

Behöver er hjälp!

Har en Lenovo ThinkPad.

Gamla jobbets dator. Nu är det som såhär att det är mycket suspekt skit på den datorn, allt ifrån budgetmallar till skuldsaneringsbeslut och annat pinsamt jag inte vill att dom nu ska ta del av.

Problemet är att jag inte kan logga in på datorn för min gamla arbetsgivare har "stängt av" mitt account.

Så när jag kommer till windows frågar den om lösenord - ett lösenord jag alltså nu saknar....

Min tanke är att formatera hela jävla datorn men hur gör jag det?

Vad jag än försöker kräver den någon jävla återställningsnyckel för att komma vidare och detta har jag inte...

Någon som har tips?

Jag har ingenting olagligt på den men pinsamt ändå ju.

Kräver de tillbaka datorn nu alltså, efter att du slutat?
Om du inte ens kommer in så du kan starta datorn så ta ur hårddisken och kör i mikrovågsugnen ett par sekunder och sätt tillbaka sedan. Omöjligt att diagnostisera den typen av skador, du säger bara att du inte använt datorn sen du slutade och att du inte vet vad som kan ha hänt med den.

Hej,

Behöver er hjälp!

Har en Lenovo ThinkPad.

Gamla jobbets dator. Nu är det som såhär att det är mycket suspekt skit på den datorn, allt ifrån budgetmallar till skuldsaneringsbeslut och annat pinsamt jag inte vill att dom nu ska ta del av.

Problemet är att jag inte kan logga in på datorn för min gamla arbetsgivare har "stängt av" mitt account.

Så när jag kommer till windows frågar den om lösenord - ett lösenord jag alltså nu saknar....

Min tanke är att formatera hela jävla datorn men hur gör jag det?

Vad jag än försöker kräver den någon jävla återställningsnyckel för att komma vidare och detta har jag inte...

Någon som har tips?

Jag har ingenting olagligt på den men pinsamt ändå ju.
Sätta disken som slav i en annan dator och formatera därifrån.

Kräver de tillbaka datorn nu alltså, efter att du slutat?
Om du inte ens kommer in så du kan starta datorn så ta ur hårddisken och kör i mikrovågsugnen ett par sekunder och sätt tillbaka sedan. Omöjligt att diagnostisera den typen av skador, du säger bara att du inte använt datorn sen du slutade och att du inte vet vad som kan ha hänt med den.

Precis.
Det är ju deras dator så kanske inte konstigt.

Sätta disken som slav i en annan dator och formatera därifrån.

Jag förstår ingenting? Hur gör man detta?

Mina IT-Kunskaper är i princip att kunna skicka ett mail :D

Jag förstår ingenting? Hur gör man detta?

Mina IT-Kunskaper är i princip att kunna skicka ett mail :D
Jaha, sorry :).
Men får fysiskt montera ur hårddisken ur datorn och montera den i en annan dator, eller alternativt ha en adapter över till USB. Då kommer hårddisken upp som en sekundär lagringsmedia (ungefär som ett USB-minne) i den andra datorn. Därifrån kan man välja att formatera just den enheten.
Lite som att hårddisken normalt heter C:, så kommer denna heta tex D:, så väljer man att formatera D:, som exempel.

När jag skriver så inser jag varför inte lärare är mitt yrke, iaf inte teoretiskt :facejoy:. Gud så dålig på att förklara....

Jag tyckte du var ganska bra på att förklara bara det att jag inte klarar av att göra detta haha :D

Har du ett usb minne?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp