Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fondsparande under skuldsanering?

Hej mina vänner,

Som i så många andra trådar här på forumet så har jag alltid fått vettiga svar.

Jag har nu gjort min andra ansökan om skuldsanering (bättre utsikt denna gång) och har en fråga till er här. Hur funkar det om jag öppnar ett ISK konto vid godkännande av en skuldsanering och sätter in säg 300kr i månaden hos någon fondrobot, såsom Opti eller Lysa.

Tanken är att behålla dessa pengar under 5 potentiella Skuldsaneringsår så att jag någon gång i framtiden kan köpa hus. Kommer de avbryta eller på annat sätt skada min skuldsanering?

Tack på förhand!

Jag fondsparar på ICA banken sedan förra sommaren och har skuldsanering. Sparar 400 kr i månaden i två olika fonder och har inte hört något från kfm.

Hej mina vänner,

Som i så många andra trådar här på forumet så har jag alltid fått vettiga svar.

Jag har nu gjort min andra ansökan om skuldsanering (bättre utsikt denna gång) och har en fråga till er här. Hur funkar det om jag öppnar ett ISK konto vid godkännande av en skuldsanering och sätter in säg 300kr i månaden hos någon fondrobot, såsom Opti eller Lysa.

Tanken är att behålla dessa pengar under 5 potentiella Skuldsaneringår så att jag någon gång i framtiden kan köpa hus. Kommer de avbryta eller på annat sätt skada min skuldsanering?

Tack på förhand!
Du har får ju en buffert och vad du gör med den är ju din ensak. En god idé är att spara. Kan behövas om man blir sjuk lite längre tex el bilen går sönder, tandläkaren...Så det är vettigt att spara.

Du får en buffert där ett vist sparande är inräknat.

Sedan är det upp till dig hur du använder dina pengar. Tex kanske du får 5000 i månaden uträknat till omkostnader tex mat. Men handlar bara för 3000. Då kan du spara de övriga 2000.

Du har får ju en buffert och vad du gör med den är ju din ensak. En god idé är att spara. Kan behövas om man blir sjuk lite längre tex el bilen går sönder, tandläkaren...Så det är vettigt att spara.
Tack för ditt fina svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp