Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

folkia säger jag har skuldsaldo men det har jag ej

som rubriken lyder har försökt söka lån hos folkia men dom nekar mig p g a dom säger jag är hos kfm vilket jag inte varit på 20 månader. vet folkia inte vad skuldsaldo är eller var han jag pratade med galen ? vad tror ni ? någon som känner igen situationen ?

Har du lånat innan och lånet gått vidare?
Du har inget betalningsföreläggande på G heller?

nä hade lån hos dom typ 2007 som betalades i tid och . och inga förelägganden registrerade.

underligt är det hm undrar vad dom menar ?

som rubriken lyder har försökt söka lån hos folkia men dom nekar mig p g a dom säger jag är hos kfm vilket jag inte varit på 20 månader. vet folkia inte vad skuldsaldo är eller var han jag pratade med galen ? vad tror ni ? någon som känner igen situationen ?

Vill du bevisa för folkia så mejla kronofogden och skicka svaret till folkia!

Precis, ring KFM.
Du har inte historiskt skuldsaldo?
Eller en restförd avgift?

Det här beror på att Bisnode envisas med att ha kvar en anteckning om skuldsaldo typ 24-36 månader i sin kreditupplysning efter det att det försvann från KFM. Så även om din betalningsanmärkningar är borta så kan fortfarande "anteckning" om tidigare skuldsaldo finnas kvar. Eftersom jag grävt lite i detta med Folkia så är det så att anteckningen slår ut som en betalningsanm. I deras automatiska kreditprövningssystem. Inget att göra åt förrän även anteckningarna försvunnit. Jag har för mig att kreditupplysningsföretag bara får hålla på dem i max 24 mån.

tack för den upplysningen . härligt vad man ska straffas i detta land om man har haft struligt med ekonomin suck..

hej. Har samma problem. Har inte haft skuldsaldo på ett år.
ringde bisnode men de sa att de inte fick säga nåt. Varför har man telefonsupport då?
jag fick mejla. De kollade och bekräftade det inte finns något saldo.
men folkia kan inre lita på det. Utan jag sitter i en skitsits där kanske fler bolag ger avslag för något som inte stämmer!! Vad ska jag göra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp