Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
FOLKIA bedrar med namnet, Svea ekonomi lånar ut genom dem, och de är bastarder,sen inbetalning lika med döden, fick såna feta inkasso pålägg och till kronofogden blixtsnabbt med avgift på 900 kr för återta ansökan fast man betalt innan!!!!! känner till att de inte lånat normala lån man sökt till vanlig ränta på deras sida, skitdåliga!!! Vissa sms aktörer använder tyvärr Svea Ekonomi,såson FERRATUM M Fl. KREDIT.24 RENA mardrömmen, sökt lån och fått sedan 2 avgifter på 400 spänn dvs 2 lån de ansåg sej förmedlat genom sin jävla sajt, som om lånet vore gratismmmnehej akta er, VIVUS HELT OK hittils!!!!!!!!!!++++
håller med! jag hade ett lån via ferratum som gick vidare till tingsrätten. Jämsides hade jag ett telia-ärende som hade gått vidare till tingsrätten. Teliaräkningen hade en skuld på 5000 kr och jag ringde sergel och fick ett förlikningsavtal, dvs jag betalade in hälften omgående, sen skrev vi ett avtal att jag betalade resterande om en månad och på så vis fick jag ingen anmärkning utan det löste sig på ett bra sätt tycker jag.
Då kommer jag till Svea/Ferratum. Jag mailade och frågade om jag fick betala halva skulden (2.500 kr) omg och på resterande få göra ett förlikningsavtal. Till svar fick jag ett standardiserat svar som ej var förankrat hos ngn, att det inte går. punkt slut. Ringer du Svea så svarar i princip en som inte kan ta beslut utan måste föra frågan vidare till handläggare. Hos seriösa långivare så finns jurister att tillgå eller ngn med erfarenhet och kunskap vilket är en fördel och jag tycker även ett måste i dessa tider. Sergel har jurister, Alektum har jurister så det är märkligt att inte Svea - som marknadsför sig som skuldsanerare etc inte har någon man kan vända sig till när det handlar om exvis förlikningsavtal.
Givetvis har Svea som är ett av de största bolagen jurister. Bara att dom behandlar oss som tar sms-lån som skit och ska till varje pris sätta dit oss med anmärkning.
Fast Svea är nog inte problemet. Jag har ofta tyckt Svea varit bra att ha och göra med, men när lån från vissa lånegivare gått till inkasso där så är det lånegivaren som sagt blankt nej till avbetalning osv, inte Svea.