- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Var tvungen att låta mitt smslån hos Folkia gå till inkasso hade hört att Svea tillåter avbetalningsplan så jag hoppades på 6 månader. När jag via hemsidan begärde en avbetalningsplan så fick jag reda på att det endast gick på 3 månader max. Ringde då upp kundtjänst på Svea och frågade om det inte var möjligt att få på längre tid och kundtjänst sa att det var möjligt att få på 5 månader vilket skulle ge en månadskostnad på 1200 kronor istället för 2300 kronor. MEN när jag häromdagen fick hem avbetalningsplanen så var den återigen på 3 månader och vid samtal återigen med Svea så talade den personen i kundtjänst om att Folkia inte går med på mer än 3 månader så jag hade fått helt fel uppgifter vid mitt första samtal med kundtjänst.
Så nu måste jag på något sätt få fram 2300 kronor i 3 månader utan att ta ett nytt smslån och första avbetalningen ska de ha senast den 30/12 det var den julen det!!!!!
Pengos hos Intrum tillåter däremot 5 månader men de ska ha sin betalning senast den 21:a varje månad så där måste jag se till att betala innan lön Så innan ni låter era smslån gå till inkasso räkna inte med avbetalningsplaner på 6 månader eller längre och inte få betala den sista i månaden på alla lån. Innan ni kritiserar mig så har jag alltid tidigare punktligt betalat tillbaka mina smslån men denna månaden fick jag vetrinärkostnader på 12000 kronor som inte gick på försäkringen så jag fick välja mellan inkasso eller låta hunden lida
Så nu måste jag på något sätt få fram 2300 kronor i 3 månader utan att ta ett nytt smslån och första avbetalningen ska de ha senast den 30/12 det var den julen det!!!!!
Pengos hos Intrum tillåter däremot 5 månader men de ska ha sin betalning senast den 21:a varje månad så där måste jag se till att betala innan lön Så innan ni låter era smslån gå till inkasso räkna inte med avbetalningsplaner på 6 månader eller längre och inte få betala den sista i månaden på alla lån. Innan ni kritiserar mig så har jag alltid tidigare punktligt betalat tillbaka mina smslån men denna månaden fick jag vetrinärkostnader på 12000 kronor som inte gick på försäkringen så jag fick välja mellan inkasso eller låta hunden lida