Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flytta & utmätning .

Hej! Jag funderar på att flytta ihop med min pojkvän. Jag har inte jättehög hyra i nuläget & på min lön drar de ca 9100:- i månaden. Jag vill ju dock inte att han ska bli drabbad osv. Kan jag på någotvis ställa mig på en annan adress eller va c/o adress ?

Hej! Jag funderar på att flytta ihop med min pojkvän. Jag har inte jättehög hyra i nuläget & på min lön drar de ca 9100:- i månaden. Jag vill ju dock inte att han ska bli drabbad osv. Kan jag på någotvis ställa mig på en annan adress eller va c/o adress ?

Så länge ni inte är gifta tror inte jag att han riskerar att bli drabbad.

Risken är väll att de drar mer av mig , eftersom de anser att han är försörjningspliktig?

Man räknar på samma sätt för sambos som gifta i löneutmätningar.

Om din make/maka eller sambo har skulder hos oss anses han eller hon äga det som finns i er gemensamma bostad. Det betyder att allt som finns i er gemensamma bostad kan utmätas, om du inte på något sätt kan bevisa att det är ditt.

Om du bor ihop med någon som har skulder tar du inte över den personens skulder. Men de kan ändå påverka din ekonomi eftersom din inkomst och dina kostnader är en del av hushållets. När vi beräknar vilket belopp vi kan utmäta av din makes/makas eller sambos lön ingår därför dina uppgifter i beräkningen.

Om ni äger en fastighet tillsammans kan vi besluta att din makes/makas eller sambos andel i fastigheten ska utmätas. Det vanliga är då att hela fastigheten säljs och du får pengarna som kommer från din andel.

/Kronofogdens hemsida

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp