Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Flytta under skuldsanering

Hej,
Är det dumt att flytta till en annan lägenhet under pågående skuldsanering. Hyran blir detsamma.
Är det bättre att bo kvar tills den är klar.
Någon som flyttat under pågående skuldsanering.

Jag flyttade från en fyra i en by utanför stan till en större bostad iom samboskap. Omprövade förstås, men ingen skillnad. Ser inte varför det vore dumt att flytta, förutsatt att du får kontrakt, förstås.

Flyttade 2 ggr under skuldsanering och det var inga kontigheter alls.
Gjorde det även tidigare när jag hade löneutmätning också utan större problem.

Jag har flyttat 3 gånger under min skuldsanering (5 år har gått i juni). Inga problem. Vissa hyresvärdar godkänner inte utan att någon går i borgen för dig, iallafall runt där jag bor.

Jag tog upp frågan och svaret från handläggaren var att 5 år är lång tid och man har förståelse för att personen både kan flytta och byta jobb under den perioden.

Därför finns möjligheten att ompröva. Är hyran på samma nivå som innan så behöver man förstås inte ompröva.

En personlig reflektion till frågeställningen:
Man är på inget sätt livegen varken under löneutmätning eller skuldsanering.
Du får resa, flytta, byta jobb osv osv under förutsättning att den aktuella ekonomin tillåter detta och att arbetsgivaren/hyresvärden inte invänder mot den ekonomiska situationen.
Jag gjorde allt ovanstående, vissa saker flera gånger, under både löneutmätning och den numera avslutade skuldsaneringen.

Man behöver inte låsa in sig trots skulder, det gäller "bara" att planera och tänka framåt trrots att det tidvis känns som totalt mörker!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp