Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Flytta lån från UC för bättre betyg?

Någon som tagit ett lån/kredit som inte syns på UC för att minska skulden som syns på UC och fått bättre betyg? Dvs ta ett lån med Bisnode för att betala av lite av ett annat lån som syns då man kollar på UC.

någon som har nått exempel på om det funkar och hur mycket det sjönk?

DET ÄR KÖRT JUST NU OM JAG INTE FÅR ETT SAMLINGSLÅN!!!!!

Hur ser din bisnode ut ?

Jag gjorde det förra året, lånade pengar från Wästgöta finans för att lösa ett lån som var synligt på UC. Det påverkade inte mitt betyg alls, så det var inte värt besväret.

Kanske inte det förbättrar betyget men belåningsgraden påverkas. Dvs har du mer än 2ggr din årsinkomst i blankolån går det med största sannolikhet inte att få ett samlingslån.
Har du dock lån utanför uc då blir chansen betydligt bättre.

Ok. Men vad jag förstått så ger maxade krediter dåligt ut betyg så om jag då sänker krediterna lite grann så bör väl UC betyget bli bättre ??

Ok. Men vad jag förstått så ger maxade krediter dåligt ut betyg så om jag då sänker krediterna lite grann så bör väl UC betyget bli bättre ??
Bara bra betyg betyder inte automatiskt att du blir godkänd.
Du kan ha bra UC score men för mycket i lån för att bli beviljad nya lån(även samling).

Ok men om jag tar ett lån som inte syns på UC och sedan betalar av det som syns så blir ju summan på lånen mindre för det som syns på UC? Då minskar jag ju lånen.

Ok men om jag tar ett lån som inte syns på UC och sedan betalar av det som syns så blir ju summan på lånen mindre för det som syns på UC? Då minskar jag ju lånen.
Exakt, speciellt om det är utnyttjade krediter du minskar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp