Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flytta in hos en skuldfri

Hej. Jag har utmätning av lön och den borde pågå i ca 1 år till.

Jag har fått besked att KF anser att jag saknar utmätningsbar egendom så jag slipper besök.

Jag har träffat en kvinna och vi funderar på att flytta ihop (hon har full insyn i mitt ekonomiska läge).
Vad kan hända? Kan de om jag skriver mig där välja att "blanda" in hennes ekonomi i min? Så att hon måste va med och bidra till mina skulder som jag uppenbarligen tagit med mig Har googlat och förstår att man kan testa "inneboende" men är riskfyllt då de kan "syna" och fastslå att vi trots allt lever under äktenskapliga förhållanden typ.

Jag har tänkt att betala hyra mm så det skulle bli typ samma som jag har idag.

Jag har fått besked att KF anser att jag saknar utmätningsbar egendom så jag slipper besök.

Jag har träffat en kvinna och vi funderar på att flytta ihop (hon har full insyn i mitt ekonomiska läge).
Vad kan hända? Kan de om jag skriver mig där välja att "blanda" in hennes ekonomi i min? Så att hon måste va med och bidra till mina skulder som jag uppenbarligen tagit med mig Har googlat och förstår att man kan testa "inneboende" men är riskfyllt då de kan "syna" och fastslå att vi trots allt lever under äktenskapliga förhållanden typ.

Det korta svaret är ja, allt hon inte kan bevisa är hennes (konkreta bevis som kvitton med hennes namn på/ägarbevis/kontoutdrag osv) kan Kronofogden utmäta. Det blir också ett annat utmätningsbelopp på din lön eftersom ni efter flytten anses dela på alla utgifter, så de kommer dra mer pengar på lönen.

Ta inte illa upp för att jag frågar. Har ingen kunskap om detta men vad är det för lösöre som KFM utmäter? Jag kollade deras auktioner och där fanns det bla en klocka för 50 kr?? Varför tar de sånt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp