Flytta Bolån till Nordax

Hej
Vill skriva om min situation ang bolån. Förra året jag och min sambo köpte ett mysigt litet hus utanför Vetlanda, inte så dyrt ca 700 000kr
Vi tog den via Skandia bank ( vårt Bank)
Sen började vi renovera inte bara renovera utan totalt renovera så som vi ville i vår smak. Resultatet blev enastående såklart.
Vi tog dyra blanco självklart och notan slutade att vi satsade ca 400 000kr tillsammans. Mäklare värderade till 1,3 miljoner. Det var ju perfekt tänkte vi, vi kunde baka in våra dyra lån.
Ringde Skandia men i min förvåning de ville inte ens veta om att höja Bolån och baka in blanco. Sååå besvikna blev vi på Skandia. Tack detta forum som jag har läst innan om Nordax Bank ringde jag de o förklarade vad som har hänt. Utan några problem gick det genom och smidigt. Flyttade Bolån , bakade in blanco ( de gjorde det inte vi) och allt slutade bra. Lite högre ränta fick vi enligt de fick vi lägsta som de har 2,95 %
Det tog ca 10 dagar att fixa allt.
Nu har vi båda lämnat Skandia och öppnat konto i Swedbank istället.
Alla ni som har planer att renovera,tänk innan när ni gör det och kolla innan med er Bank.

Är dock inte 2.95% i bolåneränta dubbelt så högrt än genomsnittet hos dom andra bankerna?

Absolut , i Skandia hade vi 1,6 % men på kortsiktiga lösningar så det gynnar oss nu när vi har bakat in våra blanco med ränta på 12 % ( 456 000) kr
På sikt i framtiden har vi planer att flytta bolån till Swedbank då kommer vi att ha bättre vilkor och räntan kommer att bli längre…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp