Flytta bolån, låg årsinkomst

Hej, någon som fått bolån beviljat/flyttat med sämre inkomst? Vi behöver få sambon att stå ensam på bolånet som idag är på 850.000:-. Huset är värderat till 1.400.000:-

Hon jobbar som tim.vikarie, samt egen enskild firma. Hon styr själv hur mycket hon vill jobba. Årsinkomst på ca 230.000:-

Inga andra lån, samt ett sparkapital på ca 400.000:-

Är detta möjligt?

Inkomsten är väldigt låg så det bör inte gå.

Deras ränta är väl lite sådär?

bolåneräntan är lite skitsamma, jag behöver bli av med mitt namn från detta bolån då det hindrar mig från att få skusan.

Hej, någon som fått bolån beviljat/flyttat med sämre inkomst? Vi behöver få sambon att stå ensam på bolånet som idag är på 850.000:-. Huset är värderat till 1.400.000:-

Hon jobbar som tim.vikarie, samt egen enskild firma. Hon styr själv hur mycket hon vill jobba. Årsinkomst på ca 230.000:-

Inga andra lån, samt ett sparkapital på ca 400.000:-

Är detta möjligt?
Om ni har en föräldrar eller en närstående som kan stå i bolån tillsammans med din sambo, det är en möjligt lösning också.

Min man sökt skuldsanering. Vi har en bostadsrätt tillsammans. Jag fick inte beviljad at ta över bolån ensam för att min inkomst är låg. Vi har två barn och jag har min inkomst är 384000. Hans styvspappa köpa ut min mans del av bostadsrätt. Så nu jag och hans styvpappa har bolånet och äger bostadsrätt tillsammans..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp