Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

flexlimit... inte bara dyrt...

Usch, tråkigt. Men hur mycket är hela räntan då? Något måste väl ha tagit på kapitalet? Eller är räntan så mycket högre än vad du betalat in? Märkligt är det. Har aldrig varit med eller hört talats om detta förfarande. Otroligt ....

Usch, tråkigt. Men hur mycket är hela räntan då? Något måste väl ha tagit på kapitalet? Eller är räntan så mycket högre än vad du betalat in? Märkligt är det. Har aldrig varit med eller hört talats om detta förfarande. Otroligt ....

så här såg senaste fakturan ut
Flexlimit.JPG

När jag logga in nu står det så här:
Skuldbörda
20957,24
Kapital:
19912,63
Ränta:
1044,61
Avgift:
0
Kvar att utnyttja:
87,37

Har du legat efter några månader? Isåfall är det väl den delen över kreditgränsen du avbetalat och inte kunde ta ut förrän du kom under 20k.

Har du legat efter några månader? Isåfall är det väl den delen över kreditgränsen du avbetalat och inte kunde ta ut förrän du kom under 20k.
Har bara legat efter en gång och det var i nov. Betalade dubbelt i dec alltså ca 5200 kr.

På Everyday+ har jag en kreditgräns på 25 000 kr men själva den totala skulden är på ca 43 000 kr!!! Betalar varje månad men tar ut igen.

Ok, så du har legat efter. Inte så konstigt att räntan tickar på då. Verkar som du har "närmat" dig ikapp så att säga med skulden . Den senaste du redovisar verkar det iallafall inte var en sån stor ränta nu. Så om du nu skulle betala in mer än vad räntan ligger på så ska ju ändå skulden minska. En regel är ju att försöka betala in mer än vad minimum inbetalning står på. Då kommer man fortare ikapp. Plus att räntan minskar snabbare.

Fast alltså, din skuld är på 22,800kr och din kreditgräns är 20,000kr, du betalar in 2280kr då kommer du ju inte under 20,000kr kreditgränsen för uttag

Har bara legat efter en gång och det var i nov. Betalade dubbelt i dec alltså ca 5200 kr.

På Everyday+ har jag en kreditgräns på 25 000 kr men själva den totala skulden är på ca 43 000 kr!!! Betalar varje månad men tar ut igen.

Jag förstår inte vad som är fel med Everyday+, den stiger ju bara känns det som fast jag betalar in varje månad. Förutom november då jag hade 25 000 och missade en betalning på 3000, då höjdes skulden med 6550 kr.. till 31650. Skitsur blev jag och fick betala över 6000 i december för att komma ner på 25 igen, sen i januari låg summan på 26 något och jag fick betala nästan 3000 och nu är summan över 24000.
Känner bara att det var det värsta lånet jag råkat ut för men det är också det största sms lånet jag haft. Alla andra har varit 5000-10k. Nu när jag skriver det här blir jag ganska arg och känner att jag vill betala ner Everyday+ så fort som möjligt och hellre spara mindre lån.
Ja och Ferratum har jag betalat 13 000 i ränta på under förra året, under tiden jag tagit ut 0 kronor i princip och lånet är fortfarande högt, minst 12 000 av 15 000 totalt lånat. Betalat 2000 per månad eller nåt.

Men everyday+... jag hade alltså 25 000 i skuld i november och har nästan 25 000 idag två månader senare fast jag betalat 9200 kr och inte tagit ut något. SKITlån. Håll er borta från alla smålån. o_o

Jag förstår inte vad som är fel med Everyday+, den stiger ju bara känns det som fast jag betalar in varje månad. Förutom november då jag hade 25 000 och missade en betalning på 3000, då höjdes skulden med 6550 kr.. till 31650. Skitsur blev jag och fick betala över 6000 i december för att komma ner på 25 igen, sen i januari låg summan på 26 något och jag fick betala nästan 3000 och nu är summan över 24000.
Känner bara att det var det värsta lånet jag råkat ut för men det är också det största sms lånet jag haft. Alla andra har varit 5000-10k. Nu när jag skriver det här blir jag ganska arg och känner att jag vill betala ner Everyday+ så fort som möjligt och hellre spara mindre lån.
Ja och Ferratum har jag betalat 13 000 i ränta på under förra året, under tiden jag tagit ut 0 kronor i princip och lånet är fortfarande högt, minst 12 000 av 15 000 totalt lånat. Betalat 2000 per månad eller nåt.

Men everyday+... jag hade alltså 25 000 i skuld i november och har nästan 25 000 idag två månader senare fast jag betalat 9200 kr och inte tagit ut något. SKITlån. Håll er borta från alla smålån. o_o
Viaconto är dock värst, har du haft/har dessa kan du nog hålla med mig

Viaconto är dock värst, har du haft/har dessa kan du nog hålla med mig

Hmm tack för tipset på farligt lån. Jag fick bara låna 3000 hos viaconto och fick inte höja kreditgränsen men betalade av allt. Har för mig att skulden steg snabbt. NU helt plötsligt när jag är på 0 från 3400 ca sammanlagt i skuld får jag höja kreditgränsen till 20 000. :eek: Om jag tar ut det är jag väl körd forever.
Går mycket av det inbetalade beloppet per månad till ränta och avgifter?
Jag gillar inte Vivus heller som tar 395 kronor per månad i "bokföringsavgift" .. 4740 kronor per år.. inte konstigt man dyker rakt ner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp