Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Flexkontot - sänkta krav?

Hej!

Fick nyligen ett sms från Flexkontot där de nämner att det nu är sänkta krav på UC samt att fler nu kan få lån. Låter som om Flexkontot är i desperat behov av mer kunder :/ Är det någon som vet vad deras sänkta krav innebar i klarspråk? Mig veterligen och enligt deras hemsida tas en UC vid ansökan.

Vänligen,
Andie

Hej!

Fick nyligen ett sms från Flexkontot där de nämner att det nu är sänkta krav på UC samt att fler nu kan få lån. Låter som om Flexkontot är i desperat behov av mer kunder :/ Är det någon som vet vad deras sänkta krav innebar i klarspråk? Mig veterligen och enligt deras hemsida tas en UC vid ansökan.

Vänligen,
Andie
Jag har också fått samma SMS. Det som retar mej mest är att jag får det fastän jag avregistrerat mej. Ingen aning vad de sänkta kraven innebär, men som jag tolkar det så har de inte lika höga krav på UC som tidigare. Är nog bara massa "skitprat" för att locka kunder.

Jag fick också det sms från flexkontot, mest skit prat och bara ett sätt att få folk att söka. Det vart nobben från dom, testade precis. Detta trotts att jag inte har betalningsanmärkningar.

Bara ett sätt locka folk ännu mer in i skuldfällan.
Jag har ju skuldsanering å blir som full i skratt då jag får div låneerbjudande, speciellt från dem som redan ingår i min sanering...Jag tänker...Som att ni vill ha mej som kund nu...

annlo,
Det är nog ett massutskick och inte anpassat på individnivå.

Hej!

Var i kontakt med Flexkontots kundtjänst beträffande deras nya villkor. Enligt kundtjänst godkänner de nu kunder med en UC-score upp till 50! Helt klart ett sätt för Flexkontot att värva nya kunder som egentligen inte borde låna av dessa.

Andie

Hej!

Vänligen,
Andie
Flexkontot spelar i samma division som Thorn och Euroloan, de har taskiga smslånevillkor men har princesskrav och kladdar ner sina kunders UC för att låna ut mindre summor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp