Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flera ff tätt inpå?

Detta med antal ff, om man har flera ff samma dag eller inom flera dagar så ska det tydligen vara dåligt enligt de flesta när det gäller bankernas syn, men om man tänker lite rationellt nu, är det inte sämre att ha en ff dag 1 och en ff dag 7 än 2 ff samma dag? Logiken borde ju vara att om banken ser att man sökt flera lån samma dag är det för att man ser var man kan hitta bästa lånet, men om man sökt med längre mellanrum är det mer troligt att man inte bara kikar
utan väljer väljer lån, alltså två separata jmf med att man väljer 1 lån dag 1 men det är 2 ff pga av att man kollar upp vr man får bäst ränta.

Kan ju ha helt fel nu. Förklara gärna då vf det är bättre med 1 ff dag 1 och och 1 dag 7 ist för 2st samma dag.

Min uppfattning är att det inte är sämre med två ff en dag, jämfört med två ff med 7 dagar emellan, iaf inte på sikt. Kan iofs spela viss roll för hur kreditbetyget påverkas, om den ena ff inte syns på uppdateringen från en månad till en annan, men för övrigt är det väl ingen skillnad? Hade två ff som inträffade samma dag, förra året den 12 december. Fick lån i april iaf och tror inte det spelat ngn roll om dessa ff skett med en veckas mellanrum.

Det jag tror bankar kan göra är att drå åt sig öronen om det är flera förfrågningar inom en relativt kort tid eftersom de har svårt att veta om man faktiskt tagit krediten/lånet.

Exempelvis: jag gör en förfrågan på 100 000 kr på Lendo och en likadan på Advisa. Sen accepterar jag båda toppförslag. Bankerna kommer inte veta detta förrän nästa UC uppdatering, utan ser bara vad jag sökt på för belopp och när. Alltså är det en ökad risk för överbelåning eftersom jag potentiellt skulle kunna ha 200 000 i lån likväl som jag skulle kunna ha 0 kr eftersom jag kanske fick dåliga förslag.

Efter en UC uppdatering spelar de inte lika mycket roll, då ser man ju om personen i fråga tagit lånen eller ej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp