Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flera föfrågningar samma dag?

Hej,

Jag har en fråga som någon kanske kan svara på.

Om jag på morgonen söker ett lån occh blir nekad, söker ett annat lån och blir nekad och sedan provar ett tredje! Ser de två sistnämda att jag samma dag sökt hos konkurrerande bank? UC:n brukar ju uppdateras dagen efter eller senare gällande förfrågningar.. så ansökning två och tre borde väl inte se ansökning 1?

Nu vet jag att Lendo finns men kan någon svara på om man kan göra flera ansökningar samma dag utan att det påverkar föfrågningarna? Har för mig att scoren kan stiga ändå men har någon svar på detta?

Tacksam för svar. :)

Troligtvis påverkas även UC betyget mkt negativt av 2 ansöningar under samma dag.

Jag hade tidigare 2 UC ansökningar under samma dag (fick ej från långivare 1 men däremot långivare 2) och jag såg att min risknivå sköt i höjden ända fram tills 1 år senare när dessa 2 ansöningar försvann.

Jag är väldigt nyfiken vad som kommer hända med mitt UC när mina tre tighta förfrågningar i september försvinner. Hade tre stycken på 10 dagar. När jag tog de exploderade UC åt andra hållet 1,6 till 9,0

För mig ändrades riskprognosen radikalt till det bättre samma dag mina 2 ffs tagna samma dag försvann. Då hade jag dessutom några andra tagna över tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp