Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fler som släppt sitt vivus lån till kronofogden, vad hände??

Har ett lån på virus som jag nu kommer släppa till kronofogden då jag ute står ut o betala förlägnings avgiften nå mer på tusen varje månad o dom vägrar gå med på avbetalnings plan.

Hade ett lån förut hos dom förlängesen som te Slut gick till kronofogden o då gick dom med på en avbetalning plan efter utslag. O en annan gång gick dom med på avbetalningsplan:) men då hade ja iof förlängt ett år.

Nu har ja förlängt i 4 månader o de känns inte lönt längre o betala dessa förläggnings avgifter.

Tänker bestrida o sen hålla tummarna att jag får en avbetalnings plan :(

Hur har de gått för er som släppt era vivUS lån??

Ush mår så dåligt över de här :(

Det undrar jag med betalar 2700kr andra månaden nu inte värt det släpper det nästa månad så får det gå som det går

Ja de e lika bra...ush har betalat 12 tusen i enbart förlängnings avgift i 4 månader ush!!!!!

Det här är bland dom värsta "asen" i branschen, fattar inte att dom får hålla på och att det är lagligt att lura av folk pengar på det här viset.
Jag har hjälpt en kompis ganska nyligen och vet hur det här fungerar.
1. Betala inga förlängningsavgifter
2. det kommer påminnelser, skit i dom
3. strunta i alla krav
4. till slut och det kan ta ganska lång tid (ett par månader) dom gör vad dom kan för att du ska förlänga istället kommer ett brev att lånet är uppsagt.
5. Nu ringer du fort som attan innan dom skickar till kronofogden och ber om en avbetalningsplan, du bör få det direkt (min kompis fick det direkt i detta skedet, dom hade tvär nekat honom och varit otrevliga tidigare).
Lycka till!
Olle.

När skan jag ringa o be dom om en avbetalnings plan?:/ förut när ja hade med dom o göra så fick jag en avbetalnings plan efter att jag bestrider ärendet då de gått till tingsrätten så sa vivus att dom går med på avbetalnings plan om jag går med på o ta ett sånt där utslag...dvs en betalnings anmärkning :( så jag fick en avbetalnings plan och dom hade då rätt o driva in allt tack vare att ja tog ett utslag:(

Andra gången hade ja förlängt ett år o då va de inga problem o få em avbetalnings plan men tänker fan inte förlänga ett år med 3 tusen i förläggnings avgift varje månad...ja spyr och är så förbannad på mig själv för ja tog detta lån.

O dom e super snabba o skicka till kronofogden...jag kommer vänta tills jag får andra påminelsen sen skriva att jag bestrider ärendet o vill ha en avbetalnings plan. Då skickar kronis det till vivus o sen får vivus välja om dom ska ge mig en avbetalnings plan ellr skicka te tingsrätten? Om ja förstått de rätt??? Vad händer itingsrätten kan tingsrätten säga ja.måste betala elr kan dom hjälpa mig o få.en avbetalning plan!??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp