Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fler som har ett vivus lån lån hos kronofogden!??

Jag har 10 tusen i lån. Jag vet inte vad jag ska föreslå för månadsavbetalning men helst inte mer än 1500 kr där jag istället har möjlighet att betala in extra vissa månader. Det känns skönt att veta att det finns andra som är i liknande situationer, har skämts och känt mig helt ensam innan jag fann detta forum.

Vadå får man föreslå själv va man vill betala i månaden??:eek: hoppas på ca 1500kr jag med...o sen betala in mer dom månaderna man kan. Ja detta forum har hjälp mig enormt..

Nej det vet jag inte. Hon jag pratade med sa bara att vi ska diskutera en avbetalningsplan efter dom. Jag hoppas ju på ett lågt belopp. Jag meddelar så snart jag får svar.

Okej ja säg till så fort du vet.. Jag ska oxå få avbetalningsplan efter de blitt en dom... undra hur långt tid de ta innan de blir en dom? Jag har ju medgett skulden o sagt ja vill ha avbetalningsplan o sen bekräftat de där delgivnings kvittot...

Okej ja säg till så fort du vet.. Jag ska oxå få avbetalningsplan efter de blitt en dom... undra hur långt tid de ta innan de blir en dom? Jag har ju medgett skulden o sagt ja vill ha avbetalningsplan o sen bekräftat de där delgivnings kvittot...
Det tar flera veckor. Domstolarna har mycket att göra och sms-lån är inte nåt de prioriterar precis

Ringde nyss tingsrätten då ja skulle bekräfta att ja motagit deras andra brev dom skickat. O då passa ja på o fråga de där hur långt tid de kan ta innan man får en dom...vill ju lixom ha en dom så fort som möjligt så ja kan börja betala av skiten men hon sa de kan ta upp till 2 veckor elr 3 månader..:(

Ringde nyss tingsrätten då ja skulle bekräfta att ja motagit deras andra brev dom skickat. O då passa ja på o fråga de där hur långt tid de kan ta innan man får en dom...vill ju lixom ha en dom så fort som möjligt så ja kan börja betala av skiten men hon sa de kan ta upp till 2 veckor elr 3 månader..:(
Sa ju det!:) ...

Har en avbetalningsplan med vivus som jag kommer få svårt att följa så funderar på att släppa den.
Hur ser processen ut tidsmässigt å så? Kommer kunna betala en hel del i slutet på augusti och troligen resten i september. Läste på kfm att om man kan betala skulden på 3 månader så utmäter dom i regel inte mer än lönen stämmer det? Vore jätte tacksam om nån kunde skriva ner exakt då jag även står som ägare till halva huset...vilket inte är värt så mycket mer än vad vi har i lån...

Hej p79.

Om du släpper avbetalnings planen så kommer dom förmodligen skicka en påminelse lapp hem till dej och sen efter ca två veckor skickar dom de nog till kronofogden,dom e rätt snabba me o skicka in till kronofogden om man inte betalar. Sen kommer du få hem sånt där delgivnings kvitto. Du kan dra ut på de genom o vänta på andra påminelse lappen osen skriva under då har du tjänat några dagar extra på det. Därefter tar de ca 3 eckor sen får du hem sånt där utslags brev från kronofogden de betyder att då har du fått en dom... o då har vivus rätt att driva in skulden direkt med kronofogdens hjälp.

Annars kan du göra på ett anant sätt om du vill spara tid. När du får hem delgivnings kvittot från kronofogden så kan du skriva på lappen att du bestrider ärendet.. då tar de betydligt längre tid,vill du veta mer hur de går till så äre bara att du frågar...

Hur mkt har du kvar att betala??

Tack för infon! Skulle tro att det är ca 10000 kvar. Gjorde en första betalning sen förra månaden fick jag anstånd på månadsbeloppet så jag skulle betala dubbelt denna månad, dvs ca 4500. Försökt få dom å gå med på bara ett månadsbelopp men dom vägrar eftersom jag gick med på anståndet förra månaden och att uppgörelsen va dubbelt denna...
Det som egentligen ställer till det är Easycredits inkasso som vägrar mer än 3 månader...så har inte bestämt vilket av dom jag ska släppa...vet bara att jag inte får ihop båda. När får man anmärkningen om det blir så? Slipper man den om man kan betala när man får från kfm? Hur är processen om jag bestrider?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp