Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fler som haft lån hos vivus som gått till kronofogden???

Om man bestrider o de går vidare till tingsrätten ska man sitta me på nån form av rättegång/förhör!??? Fan kan noll av sånt här... imorgon får ja hem mitt delgivnings kvitto så ska vänta 10 dar innan ja får hem påminelsen sen har ja 10 dar igen o skriva under...o precis då får ja min lön ska då betala in 5 tusen tänkte jah. Sen vänta på utslags brevet de kommer väl ca 3 veckor senare??? Då ska ja försöka betala in resten av lånet elr iar 6 tusen...då har ja nåt på 4 kvar sen. Är lite rädd o bestrida ärendet ifall de går vidsre te tingsrätten va händer då?? Kommer ja bli kallad dit??? O hur stor chans har man egentligen!??att man vinner o lyckas få en avbetalnings plan?:/

Om man bestrider o de går vidare till tingsrätten ska man sitta me på nån form av rättegång/förhör!??? Fan kan noll av sånt här... imorgon får ja hem mitt delgivnings kvitto så ska vänta 10 dar innan ja får hem påminelsen sen har ja 10 dar igen o skriva under...o precis då får ja min lön ska då betala in 5 tusen tänkte jah. Sen vänta på utslags brevet de kommer väl ca 3 veckor senare??? Då ska ja försöka betala in resten av lånet elr iar 6 tusen...då har ja nåt på 4 kvar sen. Är lite rädd o bestrida ärendet ifall de går vidsre te tingsrätten va händer då?? Kommer ja bli kallad dit??? O hur stor chans har man egentligen!??att man vinner o lyckas få en avbetalnings plan?:/

Jag är också dålig på sånt här, får fråga om allt!

Ja de e mkt av de här jag inte fattar men som jag skrev ovan de vill ja ha svar på:(

Om man bestrider o de går vidare till tingsrätten ska man sitta me på nån form av rättegång/förhör!???

Får man bekosta rättegången/kostnaderna för det? o hur mkt kostar de?? :O

Är lite rädd o bestrida ärendet ifall de går vidsre te tingsrätten va händer då?? Kommer ja bli kallad dit??? O hur stor chans har man egentligen!??att man vinner o lyckas få en avbetalnings plan?:/

Så som läget är nu..Ringde kronofogden idag...dom fick in mitt föreläggande idag och har skickat det till vivus idag. Vivus har nu fram till den 18e på sig o bestämma sig om de blir avbetalnings plan elr inte o blire inte de skickar dom det till tingsrätten som ska bestämma om de blir avbetalnings plan elr om hela skulden ska drivas in....Kunde oxå ringa vivus själv o fråga...men de vette fan om ja törs!???
usch va detta e jobbigt....

Du ska medge skulden innan det är försent
Då får du en tredskodom annars om du inte hör av dig inom rätt tid
Den sitter kvar i tre år
Så vänta bara ett par dagar så medger du skulden och då blir det en dom men då har också vivus rätt att utmäta din skuld om ni nu inte kan komma överens om en avbetalning

Oki jag väntar ett par dar sen medger jag skulden..Hur gör man de då???;s Första gången uag är med om nåt sånt här:(

UOTE=gran;25160]Du ska medge skulden innan det är försent
Den sitter kvar i tre år
Så vänta bara ett par dagar så medger du skulden och då blir det en dom men då har också vivus rätt att utmäta din skuld om ni nu inte kan komma överens om en avbetalning[/QUOTE]

Oki jag väntar ett par dar sen medger jag skulden..Hur gör man de då???;s Första gången uag är med om nåt sånt här:(

UOTE=gran;25160]Du ska medge skulden innan det är försent
Den sitter kvar i tre år
Så vänta bara ett par dagar så medger du skulden och då blir det en dom men då har också vivus rätt att utmäta din skuld om ni nu inte kan komma överens om en avbetalning
[/QUOTE]
Du får invänta brevet från tingsrätten först. Då medger du skulden till dom

Så efter den 18e ska vivus höra av sig till mig o vägrar dom avbetalnings plan då skickar dom de till tingsrätten alltså?:/

Precis du ska invänta brevet från tingsrätten först

Men kan de bli så att vivus hör av sig innan den 18e o går med på avbetalningsplan...dum fråga kanske men ja hoppas de fan:*(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp