Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fler som haft lån hos vivus som gått till kronofogden???

Hade ett lån hos vivus på 14 tusen som jag tyvärr fick svårt o betala tillbax då jag av sjukskriven. Jag bönade o bad o få en avbetalningsplan på 3 månader men ikke. Fick veta idag att de gått vidare till kronofogden! Har haft me kronofogden förut o göra då min ekonomi va bra rutten. Det här e sista skiten jag har ligger där sen är allt annat bort betalt!! Jag väntar nu nu o få hem ett föreläggande som ja ska skriva under o skicka in. Sen om 4 veckor kan jag betala in 5 tusen kr...och sista juni kan jag betala 6 tusen kr elr mer. Så de kommer ta 2-3 månader innan jag betalat av detta.

Min fråga är nu hur kan ja dra ut på processen så jag hinner betala detta på 3 månader??? Jag pratade me kronofogden idag ang om ja skulle bestrida. Då sa hon ja prata med att då får vivus reda på de sen äre upp till dom om dom vill gö en avbetalnignsplan elr dra de vidare till domstol o går de till domstol kan de ju hända att ja förlorar o åker på o betala allt ändå! Och då kan de bli så att domen blir att ja ska betala in allt på en gång annars blire utmätning!! PANIK VAD SKA JA GÖRA???????????

Jag har nu fast jobb o månadslön. Bor i hyreslägenhet o äger inge av värde här direkt. Har en bil som e värd ca 10 tusen men den måste jag ha för o ta mig till jobbet då det är dåliga bussföbindelser här.

Suck ja mår så dåligt av detta... Är livrädd att kronofogden ska komma hem till mig o plocka grejer:*(

Hade ett lån hos vivus på 14 tusen som jag tyvärr fick svårt o betala tillbax då jag av sjukskriven. Jag bönade o bad o få en avbetalningsplan på 3 månader men ikke. Fick veta idag att de gått vidare till kronofogden! Har haft me kronofogden förut o göra då min ekonomi va bra rutten. Det här e sista skiten jag har ligger där sen är allt annat bort betalt!! Jag väntar nu nu o få hem ett föreläggande som ja ska skriva under o skicka in. Sen om 4 veckor kan jag betala in 5 tusen kr...och sista juni kan jag betala 6 tusen kr elr mer. Så de kommer ta 2-3 månader innan jag betalat av detta.

Min fråga är nu hur kan ja dra ut på processen så jag hinner betala detta på 3 månader??? Jag pratade me kronofogden idag ang om ja skulle bestrida. Då sa hon ja prata med att då får vivus reda på de sen äre upp till dom om dom vill gö en avbetalnignsplan elr dra de vidare till domstol o går de till domstol kan de ju hända att ja förlorar o åker på o betala allt ändå! Och då kan de bli så att domen blir att ja ska betala in allt på en gång annars blire utmätning!! PANIK VAD SKA JA GÖRA???????????

Jag har nu fast jobb o månadslön. Bor i hyreslägenhet o äger inge av värde här direkt. Har en bil som e värd ca 10 tusen men den måste jag ha för o ta mig till jobbet då det är dåliga bussföbindelser här.

Suck ja mår så dåligt av detta... Är livrädd att kronofogden ska komma hem till mig o plocka grejer:*(

Vänta till påminnelsen kommer på delgivningen från kronofogden. Den skickar du in och bestrider. Sen om de skickar till tingsrätt, medger du skulden och ber om förlikning (avbetalning) Hela denna process kommer ta flera månader och du samlar ihop pengar så du kan betala under tiden.

Funderar på o göra så att jag väntar tills ja fått andra påminelsen då får ja några dagar extra..Men om de skickar till tingsrätten vad kommer hända då??? Då äre ju upp te vivus om dom vill ge mej avbetalnings plan men de tror ja knappst då dom vägrat gett mej förut. Får jag betala rättegångs kostnaderna???! Hur vet du att de kommer ta månader? tänk om ja bestrider o så gåre te domstol o dom bedömer att jam åste betala då ska ska vivus säkert ha sina pengar direkt:/ usch va detta e jobbigt

Vivus

hade samma problem men efter tre månader fick jag ihop pengar och nu är skulden betald. Bestrid kravet och då vinner du lite mer tid tills du får i hop pengar. Du får brevet från kronofogden och vänta tills du får en påminnelse när det du får brev 2 skriv under och skicka till KF men bestrid inom 10 dagar och då kommer vivus att vänta 20 dagar sedan får du ett brev att ärendet ligger hos tingsrätten och du har cirka 28 dagar till för att reglera din skuld och betala och medge skulden till tingsrätten.

Okej så ja ska skriva på andra påminelsen o då bestrida? Om de ligger hos tingsrätten vad kan hända då? äre dom som bedömmer hur ja ska betala tebax? och förlorar jag o vivus vinner va händer då? antar att pengarna ska in fort som fan då...

Vivus

Hej
Du kan skriva och be om en förlikning med 4 finance i fall du inte har pengar så kan de upprätta ett avbetalnings plan eller i värsta fall så kan vivus begära löneutmätning och då får du anmärkning.Man kan försöka i alla fall att medge skulden och begära avbetalningsplan eller en förlikning och då är det tingsrätten som avgör.

Ska jag bestrida o skriva att jag vill ha en förlikning md 4 finance? Vad innebär förlikning?:( Just nu struntar jag i anmärkningen bara jag lsipper att dom kommer hem hit o plockar grejer...uhu. Om 4 veckor kan jag iaf betala 5 tusen o så resen i slutet av juni månad:(

Vänta till påminnelsen kommer på delgivningen från kronofogden. Den skickar du in och bestrider. Sen om de skickar till tingsrätt, medger du skulden och ber om förlikning (avbetalning) Hela denna process kommer ta flera månader och du samlar ihop pengar så du kan betala under tiden.

Dom vill oftast ha en dom, sen brukar de gå med på avbetalning...

Ska jag bestrida o skriva att jag vill ha en förlikning md 4 finance? Vad innebär förlikning?:( Just nu struntar jag i anmärkningen bara jag lsipper att dom kommer hem hit o plockar grejer...uhu. Om 4 veckor kan jag iaf betala 5 tusen o så resen i slutet av juni månad:(

På delgivningskvittot skriver du bara att du bestrider skulden. Ingen orsak. OM du får från tingsrätten, så medger du skulden inom svarstiden på brevet du får och ber om en förlikning med 4 finance.

Jag ringde nyss vivus igen och frågade om man inte kunde lösa detta på något vis med en avbetalningsplan,förklarade att ja vart sjukskriven o börjar nu jobba i får första lönen i maj men att ja inte kan betala hela summan på en gång. Dock har ja skrivit samma sak i mail men tänkte kanske blir anorlunda om man ringer.. Fick då ett surt svar att alla pengar ska in så fort som möjligt och eftersom de hamnat hos kronofogden går det inte att göra en avbetalningsplan sa han jag prata med. Så är väl bara försöka dra ut på processen och betala så mkt jag kan då:*( dock kommer detta ta 2-3 månader...och om dom vill ha pengarna SNABBT så hoppas ja verkligen dom tar löneutmätning o inte kommer hem hit o rotar i hemmet elr tar min bil!???:*(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp