Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fler som fått lånat av vivus trots att de fått till kronofogden/avbetalningsplanen e avslutad?

Mitt vivus lån skickades 2 gånger te kronofogden o fick avbetalnings plan efter de...o blev erbjuden o låna igen...dum o desperat som ja va o satt rejält i skiten så låna ja där... nu sitter ja här med min 3e avbetalningsplan..dock gick den ej te kronofogden phu men missar jag en betalning så skickar dom direkt dit... u har jag en månads betalning kvar sen aldrig mer vivus elr nå liknande skit....

Mitt vivus lån skickades 2 gånger te kronofogden o fick avbetalnings plan efter de...o blev erbjuden o låna igen...dum o desperat som ja va o satt rejält i skiten så låna ja där... nu sitter ja här med min 3e avbetalningsplan..dock gick den ej te kronofogden phu men missar jag en betalning så skickar dom direkt dit... u har jag en månads betalning kvar sen aldrig mer vivus elr nå liknande skit....
Sen jag livstidsspärrade mig hos Vivus och Onea 2014 har jag inte fått något erbjudande från någon av dem så du kanske ska fundera på att göra det.

Vivus och Onea fungerar så. Tar du en anmärkning och struntar i att bestrida ärendet hos KFM för att vinna tid så får du låna hur mycket som helst.
Men bestrider du ärendet för att vinna dig tid så blir du spärrad för all framtid.
Sjukt och oseriöst.
Men sant!

Vivus och Onea fungerar så. Tar du en anmärkning och struntar i att bestrida ärendet hos KFM för att vinna tid så får du låna hur mycket som helst.
Men bestrider du ärendet för att vinna dig tid så blir du spärrad för all framtid.
Sjukt och oseriöst.
Men sant!
Hahaha vilken jäv.... affärside dom har dessa tvenne skojare till bolag.

Jag bestred ärendet båda gång
Hahaha vilken jäv.... affärside dom har dessa tvenne skojare till bolag.

Jag bestred mitt lån hos vivus för o vinna tid....gick vidare te till tingsrätten o ja trodde nu e de kört. Dom gick med på en avbetalningsplan om jag gick me på o ta en anmärkning...jodå:( två gånger blev de så...o ja fick låna igen... nu aldrig mer nå sånt skit.

Kan man i dagsläget få en avbetalningsplan hos vivus ? Hur rekommenderar ni mig då att argumentera??? Jag fick nyss mitt inkassokrav

Kan man i dagsläget få en avbetalningsplan hos vivus ? Hur rekommenderar ni mig då att argumentera??? Jag fick nyss mitt inkassokrav
Ja de tror ja nog man kan. Jag hade det. Men inkassoavdelningen är bara öppet vardagar säger dom. Ändå kan de mejla inkassokrav på söndagar!

Ja de tror ja nog man kan. Jag hade det. Men inkassoavdelningen är bara öppet vardagar säger dom. Ändå kan de mejla inkassokrav på söndagar!
Hur länge sedan va de du fick ditt krav? Ja menar de har ju börjat me ngt nytt avbetalningsätt senast tiden å per mejl hänvisar de bara till det :/

De e helt galet hur vivus och onea kan fortsätta :/ Hade du svårt o betala tebax elr va vare som gjorde att du inte fick låna mer??
Nej och ja
Har haft avbetalningsplan och nu när de var färdig går det inte ens att logga in på onea utan det står direkt tyvärr vi är ledsna men måste ge avslag på din låneansökan. Vivus går att logga in på och söka men får avslsg och de har mejlat tillbaka till mig att jag inte längre är välkommen som kund .

Jag tycker nog personligen att har lånet skickats till "KF",då borde man nog spärras på automatik.Inte låta vissa få komma tillbaka och andra får nobben och spärras bums.Inga självklara regler hos dessa aktörerna tydligen.
Jo håller nog med dig så man kommer ur träsket

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp