Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fler som begärt förtidsåterbetalning av skatten? När får man besked?

Ska få tillbax på skatten och förra veckan lämnade jag in ansökan på skatteverkets kontor om att jag ville ha förtids återbetalning av skatten för o beta av två avbetalnings planer. Nån som vet hur långt tid de brukar ta innan man får svar?? Och får man beskedet via brev på posten elr?

Senast ändrad:
Jag har också ansökt, enligt telefonisten på skatteverket minst två veckor

Gälla det bara om du har skulder hos KFM ?
För att som jag förstå gälla det bara för skulderna hos KFM eller Skatteverket

Jag var i kontakt med de och det är jätte , jätte svårt att får utbetalt sina skattepengar tidigare !

Inte om du har skuldsaldo

När kan du få förtidsåterbetalning? Du måste uppfylla något följande krav:

Du kan få förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt om du förväntas få överskott av slutlig skatt vid slutskatteberäkningen och att det anses vara oskäligt för dig att vänta med återbetalningen. Dessutom krävs att det ska vara fråga om väsentligt belopp (0,2 prisbasbelopp) och att det finns ett angeläget behov. Om inte samtliga kriterier är uppfyllda kan du intefå förtidsåterbetalning.

Som angeläget behov räknas:

begravningskostnader vid dödsfall inom familjen
betalning av egna restförda skulder
betalning av egna skatteskulder som riskerar att restföras. Undantag från väsentligt belopp kan i dessa fall tillåtas
felaktig handläggning hos Skatteverket t.ex. felaktigt beslut om skatteavdrag
emigration

Min man sökte om förtidsåterbetalning med hänvisning till att jag har betalningsanmärkningar och han hade några grejer som var på väg till kfm. Han fick då skicka in kopior på det så det visade att han verkligen va på väg att hamna hos kfm. Han fick då utbetalt för att undvika att han också skulle få anmärkning...

Varför tar det så lång tid har skickat både blankett inkomstdeklaration och skuldsaldo det är ju bara att gå in och kolla

För mig tog det inte många dagar
Jag ansökte i januari/februari

Hur många dagar tog det för dig ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp