Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Finns det nått sms-bolag som INTE ringer upp??

Känns som att alla nu verkar ringa upp efter ansökan så jag undrar:

Vilka RINGER INTE upp?

Är det något de börjat med nyligen? Det enda bolag jag vet som ringer upp är Creditstar.

De flesta ringer upp vid första lånet tror jag

Så har det inte varit förr i alla fall. Jag har haft och till viss del har en jävla massa lån och inte en jävel har någonsin ringt upp mig.

Nu var det visserligen snart 1 år sedan jag hade smslån men då var det bara Creditstar som ringde mig. Det var väldigt förnedrande för mig då, inte bara det jobbiga att vara beroende av smslån för att klara sig månad för månad, utan man måste förklara för dessa utsugare (hittar inte bättre ord) varför man var i stort behov av några tusenlappar som man sen fick återbetala med hög ränta månad för månad. Jag vet att det är frivilligt att ta smslån och då jag själv varit beroende av dem moraliserar jag inte över dem som behöver ta dem. Jag önskar bara att de inte fanns och för dem som fortfarande behöver dem så önskar jag att de slapp telefonsamtal från dessa usla långivare. När de ringde mig så ljög i alla fall jag om syftet med lånet att säga att man behövde matpengar eller att man skulle betala elräkning ville jag inte säga

Senast ändrad:
Menar du Grodan1 att de ringer upp varje gång man lånar hos dem eller första gången? Då hade jag "tur" som slutade med smslån när jag gjorde som slipper det, för jag hade lån hos dem alla, inte samtidigt men många ett stort antal gånger.

Senast ändrad:
Menar du Grodan att de ringer upp varje gång man lånar hos dem eller första gången? Då hade jag "tur" som slutade med smslån när jag gjorde som slipper det, för jag hade lån hos dem alla, inte samtidigt men många ett stort antal gånger.
Sorry Grodan1 såg nu att du skrev att de ringer upp första gången du lånar av dem.

Menar du Grodan1 att de ringer upp varje gång man lånar hos dem eller första gången? Då hade jag "tur" som slutade med smslån när jag gjorde som slipper det, för jag hade lån hos dem alla, inte samtidigt men många ett stort antal gånger.
Bara första gången..

Ringer de upp även om man identifierar sig med eleg eller mobilt eleg?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp