Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Finns det någon som har lyckats? Genom o berätta.

Ja du, jag har inte löst min situation :(, jag försöker hålla mig undan inkasso och sånt men det kanske kommer bli svårt. Betalar ca 35 000 varje månad i räkningar på bara mig med ca 12 000 kr cirka i inkomst nu under våren. Det är lite svårt, det jag hade behövt är ett samlingslån (som jag inte kan få) eller att någon hjälper. Jag har en nära släkting som har pengar sparat för skojs skull som inte ens hade behövt ta ett lån för att hjälpa mig med en akut summa på 100 000 men som inte vill och verkar skadeglad, hör hur personen ler genom telefonen...... :mad:

Vad kan man göra? Få panik, förvärra sin situation och ge upp eller kämpa med näbbar och klor? Jag är trött men man har inget val.

Det sista du skrev var och är faktiskt sant...är faktiskt den bästa rehabiliteringen för oss idioter...haha...ja jag har ingen annan än mig själv o skylla på,jag behövde inte ta dessa idiotiska sms lån o krediter osv.

Har setat o räknat nu ikväll att om löneutmätning flyter på så är jag av med den om ett år ca...är de om jag måste vabba mkt elr blir sjukskriven igen så dras de mindre o då dröjer de längre. 48 tusen kanske inte e så mkt i utmätning om man jämför vad andra kan ha. Ush vilken sits man satt sig i.

Förstår så klart att det är superjobbigt allting. Men om du ser det ur ett lite mer positivt perspektiv (det är svårt när man står i skiten, jag vet) så är det ändå relativt "litet" lån du har och dessutom en fast inkomst. Ett år går fort och då kommer din situation se helt annorlunda ut.

Ungefär hur mycket inkomst har du, och utgifter? Går det för dig att hålla dig flytande månad för månad (utan guldkant på tillvaron förstås)? Tänker att du kanske inte behöver be om hjälp eller är det helt ohållbart och på väg över kanten helt?

Det sista du skrev var och är faktiskt sant...är faktiskt den bästa rehabiliteringen för oss idioter...haha...ja jag har ingen annan än mig själv o skylla på,jag behövde inte ta dessa idiotiska sms lån o krediter osv.

Har setat o räknat nu ikväll att om löneutmätning flyter på så är jag av med den om ett år ca...är de om jag måste vabba mkt elr blir sjukskriven igen så dras de mindre o då dröjer de längre. 48 tusen kanske inte e så mkt i utmätning om man jämför vad andra kan ha. Ush vilken sits man satt sig i.
Menade inget illa men det känns som att en gång med hjälp inte räckte så du behöver nog gå den ” hårda ” vägen.

Oj då hade du löneutmätning länge....Hur orkade du leva snålt och med samvetet?:/

Vad sa din sambo när allt kom fram?:/

Min sambo har hjälpt mig med ett lån som jag nu håller på o betala tillbax till han så nå met ekonomisk hjälp dät kan ja inte få. Min plan är imorn o släppa bomben hos mina föräldrar:/ dom ska va barnvakt åt barnen imorn så tänkte släppa bomben när jag ska hämta barnen.....bara säga som det är:( Hjälper dom mig är de guld värt men gör dom inte de så kommer ja få höra detta resten av mitt liv
Kan väl lugnt säga att det gick upp och ner med tankarna. Typ kommer jag någonsin bli fri från detta etc etc.
Innan hon frontade mig så hade även jag berättat ett par gånger innan att jag åkt dit. Men detta blev stora bomben då jag även hamnade hos fogden.
Jag fixade en egen lägenhet(1a) för att inte hon skulle drabbas.
Hon behöll mig trots all skit ; ) Så vi är särbos även idag. Får se i framtiden om vi flyttar ihop igen.
Jag tror att för de flesta som åker dit på stora skulder, så är nog det värsta att berätta för nära och kära. Jag tror som sagt att i de allra flesta fall så blir det bättre, man slipper stenen på axeln.
Släpp bomben, jobbigt som fan men sååå skönt sen.
Sen som någon sa innan, det skönaste är om man kan lösa det själv.
Lycka till.

Senast ändrad:
Menade inget illa men det känns som att en gång med hjälp inte räckte så du behöver nog gå den ” hårda ” vägen.

Jo sant den hårda vägen är nog de bästa för att inte hamna där igen....

Kan väl lugnt säga att det gick upp och ner med tankarna. Typ kommer jag någonsin bli fri från detta etc etc.
Innan hon frontade mig så hade även jag berättat ett par gånger innan att jag åkt dit. Men detta blev stora bomben då jag även hamnade hos fogden.
Jag fixade en egen lägenhet(1a) för att inte hon skulle drabbas.
Hon behöll mig trots all skit ; ) Så vi är särbos även idag. Får se i framtiden om vi flyttar ihop igen.
Jag tror att för de flesta som åker dit på stora skulder, så är nog det värsta att berätta för nära och kära. Jag tror som sagt att i de allra flesta fall så blir det bättre, man slipper stenen på axeln.
Släpp bomben, jobbigt som fan men sååå skönt sen.
Sen som någon sa innan, det skönaste är om man kan lösa det själv.
Lycka till.

Skönt att de löste sig så bra ändå...Hur mkt skulder har du? Har du löneutmätning?

Förstår så klart att det är superjobbigt allting. Men om du ser det ur ett lite mer positivt perspektiv (det är svårt när man står i skiten, jag vet) så är det ändå relativt "litet" lån du har och dessutom en fast inkomst. Ett år går fort och då kommer din situation se helt annorlunda ut.

Ungefär hur mycket inkomst har du, och utgifter? Går det för dig att hålla dig flytande månad för månad (utan guldkant på tillvaron förstås)? Tänker att du kanske inte behöver be om hjälp eller är det helt ohållbart och på väg över kanten helt?

Efter löneutmätning dragits har jag ca 9 tusen o leva på. Sambon står för dom flesta utgifterna här hemma men jag betalar maten dagis avgifter tankar bilarna så vi kan ta oss te jobb o skjutsa barn osv...har 7 barn här hemma så matkostnaderna blir enorma varje månad fast försöker handla billigt osv men de e tufft men om ett år e jag skuldfri om ja kämpar på nu:/

Sen är de ju plus detta cashbuddy 1400 som dras varje månad och sileo kapital 500kr. O så barn försäkring bil försäkring mobil o sånt:/ det går precis runt och vissa månader knappt...kanske inte ska klaga ändå när ja vet många här har de så mkt värre :( Jag längtar iaf tills den dagen ja e fri från kronofogden o detta helvete..så man kan ha lite guldkant på tillvaron. Längtar efter o få resa,unna barnen massa extra osv.

Inga skulder. Blev skuldfri HELT för ett par månader sen.

Åh stort grattis!! Inte ens nå lån elr krediter kvar? Hur känns det o vara fri från allt? Jag längtar så tills den dagen...blir typ gråtfärdig av lycka när jag tänker på det men är en bit kvar:/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp