Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Finns det någon bank som inte använder tinkz och likande?

Hej,

Låt oss säga att jag söker lån via Lendo, och jag får erbjudanden från olika banker.

Jag har 192k som syns på UC och sen 120k utanför UC. Jag ska vänta ett tag på att få bort några UC och förbättra kreditvärdigheten men söker information för att vara redo sen när det faktiskt är dag att försöka samla lånen.

Frågan är då om ni vet om det är någon bank när man söker via exempelvis Lendo som inte gör:

*Koll via tinkz och liknande
*Inte tar en extra bisnode vid ansökan

Tacksam för alla svar som skulle underlätta mitt liv enormt om man vet hur man kan ”lura bankerna” att bara tro att jag verkligen bara har 192k i lån.

Mvh
Klas-Arne

Hej,

Låt oss säga att jag söker lån via Lendo, och jag får erbjudanden från olika banker.

Jag har 192k som syns på UC och sen 120k utanför UC. Jag ska vänta ett tag på att få bort några UC och förbättra kreditvärdigheten men söker information för att vara redo sen när det faktiskt är dag att försöka samla lånen.

Frågan är då om ni vet om det är någon bank när man söker via exempelvis Lendo som inte gör:

*Koll via tinkz och liknande
*Inte tar en extra bisnode vid ansökan

Tacksam för alla svar som skulle underlätta mitt liv enormt om man vet hur man kan ”lura bankerna” att bara tro att jag verkligen bara har 192k i lån.

Mvh
Klas-Arne
Lite sent ute på att svara men låter inte direkt sundt att lura en bank. Dels olagligt men även moraliskt fel och kan slå hårt mot dig

@Atexsor

Förstår ditt resonemang men min ”KALP” hade ju sett bättre ut om jag hade lyckats gå runt systemet och fått igenom ett lån som kan betala allt det andra.

Har haft ett osunt spenderande endast och nu när jag vill ta tag i det så försöker jag bara hitta snabbast väg till en sund ekonomi.

Jag accepterar ju att jag har lån men jag har dåliga lån och vill få bättre lånevillkor.

Bank Norweigan. Remember och Lån och Sparbank (LSB) tog inte tink eller likande på mig nu under hösten då bag blev beviljad lån. Enbart UC. Sökte iof direkt på deras sidor och ej via Lendo. Antar att de skulle kunna be om detta ifall de behöver inkomst verifiera men det har det inte som rutin allefall.

Bank Norweigan. Remember och Lån och Sparbank (LSB) tog inte tink eller likande på mig nu under hösten då bag blev beviljad lån. Enbart UC. Sökte iof direkt på deras sidor och ej via Lendo. Antar att de skulle kunna be om detta ifall de behöver inkomst verifiera men det har det inte som rutin allefall.
Vad hade du för kreditbetyg när du ansökte?

Kreditbetyget var bra. 0,9 eller liknande. Det jag hade emot mig var många förfrågningar senaste året (8st). Även samma månad. Ingen aktuell skuld på UC.

LSB är svåra. Där vill man se bra ut om man söker. Remember och BN accepterar sämre betyg, förfrågningar, befintliga skulder etc så länge de får ihop återbetförmågan och kalp enligt deras automatiserade modeller.

Kreditbetyget var bra. 0,9 eller liknande. Det jag hade emot mig var många förfrågningar senaste året (8st). Även samma månad. Ingen aktuell skuld på UC.

LSB är svåra. Där vill man se bra ut om man söker. Remember och BN accepterar sämre betyg, förfrågningar, befintliga skulder etc så länge de får ihop återbetförmågan och kalp enligt deras automatiserade modeller.
Jag lär ju få vänta ett tag jag, 21 förfrågningar senaste året och 15 i betyg. Tur att dom flesta förfrågningar trillar bort i vår.

Vilken ränta fick du och återbetalningstid?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp